Accures nya styrelse satsar internationellt

Nu går IT-företaget Accure in i nästa fas i sin internationella expansion. Med en nytillsatt styrelse är första prioritet att Accure ska fyrdubbla sin omsättning inom fyra år och samtidigt växa mer utanför Sverige.

- Vi har ambitiösa tillväxtplaner och har därför tillsatt en styrelse med tung erfarenhet inom så väl internationella affärer som it och juridik, Peter Sandersnäs vd på Accure.

- Målsättningen är att fyrdubbla allting inom fyra år. Det vill säga: Vi vill fyrdubbla omsättningen från 25 miljoner till 100. Fyrdubbla antalet konsulter, utvecklingsarbetet och antalet länder, säger Peter Sandersnäs, som i framtiden ser att Accure kommer att vara verksamma i hela Scandinavien, stora delar av Europa samt Asien och USA.

Accures gamla styrelse har trätt tillbaka för att ge plats åt en helt ny, med tre externa och två interna medlemmar. De externa är Anders Waltner som är affärsjurist med en bred erfarenhet av tillväxtföretag från olika branscher. Ekonomen Roger Jehander, med ett förflutet inom industrin och 30 års erfarenhet av företagsledande befattningar i stora internationella koncerner. Detta gör att han även har med sig ett beställarperspektiv från att tidigare ha köpt IT. Samt styrelsens nya ordförande Roland Kvillborn som har en gedigen erfarenhet av it och internationell försäljning.

- Min huvuduppgift blir att leda Accure mot en internationell expansion. Att bilda nya allianser med partners runt om i världen och göra Accure till det självklara valet inom sitt verksamhetsområde. Då Accure verkar på en marknad som många uppfattar som teknisk och krånglig är Accures styrka att de satsar på enkla lösningar som faktiskt förenkla vardagen för kunderna, säger Roland Kvillborn som är styrelsens nya ordförande.

De interna styrelsemedlemmarna är Accures grundare Peter Sandersnäs som står med ett ben i ekonomin och ett i tekniken.  Samt Carl Bengtsson som har en stor produktkännedom och ett förflutet som systemarkitekt.

Accure har som ett led i sina expansionsplaner inlett ett samarbete med bland annat Almi, BRG, Handelskammaren och Tillväxtverket .

Accure har sitt huvudkontor i Göteborg och har även kontor i Danmark. Härnäst står Frankrike på tur. Utöver det är Accure i dagsläget även representerade i Kina genom sin partner Lawson, samt har återförsäljare i Singapore. Dessutom ligger Accure i förhandlingar med aktörer i flera andra länder.

Kontakt:
Peter Sandersnäs
VD Accure
Tel: 0734-172033
E-post: peter.sandersnas@accure.se

Regions

Accure är marknadsledande när det gäller att utveckla affärsprocesser och integrationslösningar med fokus på Movex/M3 output management/StreamServe. Spetskunskap och erfarenhet från över 20 år används för att med a3 Suite som bas utveckla administrationsverktyg, vilket ökar affärsnyttan främst inom områdena databas- och artikelinformationshantering med tillhörande datavalidering samt arkivering.

Tillsammans med huvudpartners som Lawson, StreamServe, Pulsen och Icore levererar Accure kompletta integrationslösningar åt företag som Alfa Laval, SKF och Benders.

Accure har huvudkontor i Göteborg, kontor i Danmark samt representation i Finland och Frankrike. Företaget har 22 anställda.

Peter Sandersnäs

Press contact Business success manager

Accure Cloud Suite - dokumenthantering för alla typer av behov

Accure är marknadsledande när det gäller dokumenthantering, arkivering och integrationslösningar med fokus på Movex/M3.
Med spetskunskap och erfarenhet från över 20 års dokumenthantering för ERP system, erbjuder vi allt från molnbaserade tjänster, till "on-premise" lösningar för allt rörande dokumenthantering för företag.

Vår molntjänst Accure Business Cloud är en av de snabbast växande dokumenthanteringstjänsterna för ERP system på marknaden. Vi skapar allt från etiketter, affärsdokument till rapporter och filintegration för våra kunder över hela världen.
Våra kunder återfinns inom alla branscher, över hela världen, som Victaulic, Finsbury food, Lantmännen, Alfa Laval, Volvo, SKF, Etac, MIO, IKEA, Assa Abloy, Saint-Gobain Ecophon. Vi har över 500 kunder som använder våra produkter och molntjänster idag.

Accure har huvudkontor i Göteborg, Sverige, Cloud Service & operation i Columbo, Sri Lanka, samt ett antal service & säljkontor i Sverige.

Accure

Kungstorget 2