Team Accure vinner bronsmedalj på Nations Cup

Team Accure vinner bronsmedalj på Nations Cup

Viktor Ogeman med besättning tog på lördagen bronsmedalj på Nations Cup i Middelfart, Danmark. Efter många tuffa race i grundomgången tog de sig till semifinal där Danmarks Nicolai Sehested drog det längsta strået. Kampen om bronset avgjordes i bäst av tre matcher, där Ogemans Team Accure besegrade Sakamoto från Japan.

- Vi är väldigt nöjda med vår tredjeplats på Nations Cup, ett av våra bästa resultat hittills. Vi har seglat snabbt och säkert runt banan även om vi gör misstag som vi kan lära av för att vinna guldet nästa gång, säger en glad Viktor Ogeman.

I världsfinalen Nations Cup deltog tretton nationer som hade kvalat i regionala deltävlingar runt om i världen. Team Accure representerade Sverige i finalen efter att ha vunnit kvaltävlingen för norra Europa.

- Vi gick in i bronsmatchen med gott självförtroende eftersom vi tyckte vi seglat snabbt och hade koll på de skiftiga förhållandena. Snabbt visade Sakamoto dock att vi var tvungna att ge allt vi hade för att ta bronset, säger Viktor.

Efter 1-1 lyckades Team Accure säkra bronspengen genom bra taktik på kryssen och säkra undanvindar, något som laget säger sig haft problem med tidigare.

IT-bolaget Accure gick förra året in som huvudsponsor av Team Accure av flera anledningar.

- Vi tycker att det är roligt att vara med och sponsra nya och unga förmågor. Dessutom tycker jag att laget har en spännande bakgrund då de studerat på Chalmers - flera på samma linje som jag själv gick en gång i tiden. Framöver hoppas vi på ett utbyte där vi kan inspirera och hjälpa varandra, säger Peter Sandersnäs på Accure.

Förutom varumärkesexponering hoppas Accure på positiva interna effekter samt ett utvecklande samarbete.

Bakgrund:
Team Accure bestående av Viktor Ogeman, Patrik Sturesson, Oscar Jönsson, Herman Andersson och Erik Larsson är Sveriges idag tredje högst rankade matchracinglag. Under det senaste året har laget utvecklats kraftigt och ligger i dag rankade som 22 besättning i världen med målsättning att inom de närmaste åren klättra till den absoluta toppen.

Laget är baserat i Göteborg och tränar i veckorna på hemmaplan vilket kombineras med studier och många internationella tävlingar runt om i Europa under säsongen.

Näst på tur för de unga göteborgarna står en regatta i Tallin där de jagar ytterligare rankingpoäng och erfarenhet för att nå sin a mål.

För mer information:
Patrik Sturesson
Telefonnummer: 0701-507166
E-post: patriksturesson@gmail.com
Facebook: www.facebook.com/Teamaccure

Peter Sandersnäs VD Accure
Tel: 0734-172033
E-post: peter.sandersnas@accure.se

Peter Sandersnäs

Press contact Business success manager

Accure Cloud Suite - dokumenthantering för alla typer av behov

Accure är marknadsledande när det gäller dokumenthantering, arkivering och integrationslösningar med fokus på Movex/M3.
Med spetskunskap och erfarenhet från över 20 års dokumenthantering för ERP system, erbjuder vi allt från molnbaserade tjänster, till "on-premise" lösningar för allt rörande dokumenthantering för företag.

Vår molntjänst Accure Business Cloud är en av de snabbast växande dokumenthanteringstjänsterna för ERP system på marknaden. Vi skapar allt från etiketter, affärsdokument till rapporter och filintegration för våra kunder över hela världen.
Våra kunder återfinns inom alla branscher, över hela världen, som Victaulic, Finsbury food, Lantmännen, Alfa Laval, Volvo, SKF, Etac, MIO, IKEA, Assa Abloy, Saint-Gobain Ecophon. Vi har över 500 kunder som använder våra produkter och molntjänster idag.

Accure har huvudkontor i Göteborg, Sverige, Cloud Service & operation i Columbo, Sri Lanka, samt ett antal service & säljkontor i Sverige.

Accure

Kungstorget 2