News -

Accure utökar hos sängjätten Hilding Anders

Accure har länge levererat systemintegration till Movex/M3 till det internationella säng- och madrassföretaget Hilding Anders. Nu har företagen tecknat avtal om utökat uppdrag.

– Det känns oerhört positivt att vi får utökat förtroende hos Hilding Anders. Det är ännu ett bevis på att våra lösningar förenklar flöden och dokumenthantering i stor skala, säger Peter Sandersnäs, grundare och VD på Accure.

Hilding Anders och Accure har tecknat ett avtal om att Accure ska utveckla en integration mellan fakturascanning och Hilding Anders affärsystem Movex/M3. Leverantör av fakturascanningen är Medius med verktyget MediusFlow.

– E-fakturor är ett stort steg för ett företag mot att minska pappersförbrukning och förenkla sina rutiner. Där går miljöaspekten hand i hand med besparingar. E-fakturor är både billigare att framställa och att distribuera. Men det är viktigt att kopplingen till affärssystemet är 100-procentig, säger Peter Sandersnäs.

Hilding Anders har arbetat med Accure sedan 2007 och använder redan många av Accures befintliga produkter för att förenkla sina dokumentflöden.  Nu har Hilding Anders dessutom valt att utöka med Accures a3Label – ett system för att skapa etiketter helt integrerat i Hilding Anders affärssystem.  Dels skapas etiketterna med information som redan finns i systemet och dels kan användarna med a3Label skriva ut etiketterna direkt från affärssystemet.

Det Malmöbaserade säng- och madrassföretaget Hilding Anders finns för närvarande på 40 marknader genom ett 30-tal dotterbolag i Europa och Asien. Nästan samtliga dotterbolag har egen tillverkning och sammantaget produceras cirka 7 miljoner madrasser per år. Sedan 2003 har företaget mer än fördubblat sin omsättning och 2010 omsatte Hilding Anders SEK 7 miljarder, vilket gör koncernen till en av de största sängtillverkarna i världen

Kontakt:
Peter Sandersnäs
Tel: 0734-172033
E-post: peter.sandersnäs@accure.se

Accure är marknadsledande när det gäller att utveckla affärsprocesser och integrationslösningar med fokus på Movex/M3 output management/StreamServe. Spetskunskap och erfarenhet från över 20 år används för att med a3 Suite som bas utveckla administrationsverktyg, vilket ökar affärsnyttan främst inom områdena databas- och artikelinformationshantering med tillhörande datavalidering samt arkivering.

Tillsammans med huvudpartners som Lawson, StreamServe, Pulsen och Icore levererar Accure kompletta integrationslösningar åt företag som Alfa Laval, SKF och Benders.

Accure har huvudkontor i Göteborg, kontor i Danmark samt representation i Finland och Frankrike. Företaget har 22 anställda.

Peter Sandersnäs

Press contact Business success manager
Anna-Karin Sandersnäs

Press contact VD

Accure Cloud Suite - dokumenthantering för alla typer av behov

Accure är marknadsledande när det gäller dokumenthantering, arkivering och integrationslösningar med fokus på Movex/M3.
Med spetskunskap och erfarenhet från över 20 års dokumenthantering för ERP system, erbjuder vi allt från molnbaserade tjänster, till "on-premise" lösningar för allt rörande dokumenthantering för företag.

Vår molntjänst Accure Business Cloud är en av de snabbast växande dokumenthanteringstjänsterna för ERP system på marknaden. Vi skapar allt från etiketter, affärsdokument till rapporter och filintegration för våra kunder över hela världen.
Våra kunder återfinns inom alla branscher, över hela världen, som Victaulic, Finsbury food, Lantmännen, Alfa Laval, Volvo, SKF, Etac, MIO, IKEA, Assa Abloy, Saint-Gobain Ecophon. Vi har över 500 kunder som använder våra produkter och molntjänster idag.

Accure har huvudkontor i Göteborg, Sverige, Cloud Service & operation i Columbo, Sri Lanka, samt ett antal service & säljkontor i Sverige.

Accure

Kungstorget 2