Betalning med mobilen i Vismas butikssystem

Visma kan nu erbjuda betalning med mobiltelefon i sina butiksdatasystem. Lösningen blir tillgänglig tack vare ett nytecknat avtal med det svenska IT-företaget Seamless.

Samarbetet innebär att SEQR Mobilbetalning från Seamless nu ingår som valbar funktion i de flesta av butiksdatasystemen från Visma Retail. Handlare som använder något av dessa kassasystem kan erbjuda sina kunder att betala med mobilen efter uppgradering av sina system.

Stort intresse i handeln
– Vi har märkt av ett stort intresse för den här lösningen från våra kunder inom livsmedels- och detaljhandeln. Vi kan konstatera att SEQR har den teknik, snabbhet och säkerhet som vår bransch kräver, säger Sven Arnquist, Sverigechef för Visma Retail.

– Lösningen är användarvänlig och kan börja användas i butikerna utan att de behöver investera i extra, ofta kostsam, utrustning. Dessutom erbjuder SEQR en fantastisk möjlighet för våra kunder att effektivisera och sänka sina transaktionskostnader, säger Sven Arnquist vidare.

Positivt för alla kunder
– Vi är mycket glada över att SEQR nu finns tillgängligt i Visma Retails kassasystem. Tack vare Vismas mycket starka position bland Skandinaviens livsmedels- och detaljhandelskedjor ges nu ännu fler användare möjligheten att uppleva hur enkelt det är att betala med mobilen, säger Peter Fredell, koncernchef och vd för Seamless och fortsätter:

– Handlarna får nu en möjlighet att slippa kortföretagens höga avgifter. Dessutom får de en mycket säker lösning.

Att betala med SEQR är mycket enkelt. Allt kunden behöver göra är att med hjälp av appen SEQR skanna en QR/NFC-kod uppsatt vid kassan och sedan godkänna betalningen med en pinkod. Dessutom kan kunden få alla sina kvitton samlade i mobilen.

Sven Arnquist, Sverigechef för Visma Retail AB, 0722-23 49 50, sven.arnquist@visma.se
Peter Fredell, vd för Seamless Distribution AB, 08-564 878 00, peter.fredell@seamless.se
Olivera Andersson, kommunikationschef, Seamless, 070-660 51 96, olivera.andersson@seamless.se

Om Seamless