Nina Persson på egen hand - Vi nr 1 2014

Nina höjer rösten
Sveriges enda popdrottning kliver nu fram som soloartist och bejakar sina musikaliska rötter: 1980-talets Trackslistan i P3 . Nina Persson har till sist insett att det är sångerska hon är – men kan inte låta bli att ta en och annan helgkurs i anatomi.  Vi har träffat henne i New York.

Berusade betjänten var nykterist

På nyårsaftonen visar SVT sketchen Grevinnan och betjänten – för 38:e gången! Den allt mer berusade betjänten spelades av en helnykterist – engelsmannen Freddie Frinton. Vi berättar hans historia.

Nyskrivet av Susanna Alakoski

Nyligen fick Susanna Alakoski Vi:s Litteraturpris. I nya numret publicerar vi Alakoskis nyskrivna novell Elsas minnen – om ett svenskt kvinnoöde på 1900-talet.

Dessutom:

·  Världens största grotta öppnar för turister.

·  Felix Herngren vrider och vänder på ordet familj.

·  Syskonskapet – livets längsta relation.

Vi nr 1 finns ute i butik den 27 december.

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA:

Sofia Wadensjö Karén, vd och chefredaktör: 010-744 24 02, 070-536 71 59, sofia.wadensjo@vi-tidningen.se

Stina Jofs, redaktionschef: 010-744 24 14, 070-876 54 73 stina.jofs@vi-tidningen.se

• Musik

• nina persson
  • freddie frinton
  • susanna alakoski
  • tidningen vi
  • vi:s litteraturpris

AB Tidningen Vi ägs av KF och ger bland annat ut Tidningen Vi och Vi Läser. Tidningen Vi startade 20 mars 1913 och är i dag en av Sveriges mest välrenommerade tidskrifter. Vi Läser startade hösten 2008 och är det självklara valet för alla bokälskare. Företaget bedriver även en omfattande event- och reseverksamhet. Inom kundtidningsdelen produceras ett flertal kvalitativa titlar, bland andra Mer Smak åt Coop, Läs! åt Akademibokhandeln, Värmland åt Visit Värmland samt nummer.se åt Riksteatern.