Veidekke färdigställer fastighet i Värtahamnen

Veidekke Entreprenad AB kommer under våren 2010 att färdigställa en fastighet i Värtahamnen åt Estancia Gärdet AB.

Under våren 2010 kommer Veidekke Entreprenad AB, Region Bygg Stockholm, att färdigställa plan 5-7 i fastigheten Stettin 5 i Värtahamnen till lägenhetshotell. Fastigheten har under nästan ett och ett halvt år stått tom och övergiven efter en konkurs. Under hösten har Estancia Gärdet AB förvärvat fastigheten och kommer med Bygg Stockholm som entreprenör att färdigställa fastigheten.

- Det är alltid roligt att bidra till att ett byggprojekt blir färdigställt och att de befintliga hyresgäster som finns i de nedre planen i fastigheten får en välbyggd och fungerande fastighet att verka i, säger Mikael Lidström, regionchef Bygg Stockholm.

I tillägg till att färdigställa lägenhetshotellet med ca 170 lägenheter med pentry och duschrum, kommer Veidekke även att utföra utvändiga arbeten såsom fasad- och takarbeten, samt invändigt att färdigställa hissar och trapphus i samtliga plan.

Uppdraget är en samverkansentreprenad och beräknas vara klart sommaren 2010. Kontraktsumman uppgår till ca 78 MSEK.

För ytterligare information kontakta:

Mikael Lidström, Regionchef, Veidekke Entreprenad AB, Region Bygg Stockholm,
tfn +46 8 635 61 35 / +46 708 735 223, mikael.lidstrom@veidekke.se
Göran Johansson, Arbetschef, Veidekke Entreprenad AB, Region Bygg Stockholm,
tfn +46 733 55 99 19, goran.johansson@veidekke.se
Jonas Bill, Affärsutvecklare, Veidekke Entreprenad AB, Region Bygg Stockholm,
tfn +46 8 635 61 49 / +46 70 590 42 21, jonas.bill@veidekke.se

• veidekke bygg stockholm
  • estancia gärdet ab

• Stockholm

Veidekke Sverige AB ingår i Veidekke ASA som är Skandinaviens fjärde största bygg-, anläggnings- och bostadsutvecklingsbolag med ca 6 250 anställda. Veidekke är noterat på Oslobörsen och hade 2008 en omsättning på ca 19,4 mdr NOK (ca 22 mdr SEK).

Veidekke Entreprenad AB, Region Bygg Stockholm, utför entreprenadtjänster inom husbyggnad och renovering och bygger såväl bostäder som kommersiella lokaler. Verksamheten bedrivs huvudsakligen i Stockholmsområdet.

______________________________________________________________________________________________________________

Veidekke Entreprenad AB, Region Bygg Stockholm. Box 1503, Allén 7, SE-172 29 Sundbyberg, tfn +46 8 635 61 00
E-post: info@veidekke.se - Internet: www.veidekke.se