Vasaloppet förlänger samarbetet med Trek

Vasaloppet förlänger samarbetet med Trek

Vasaloppet har idag slutit ett fyraårigt avtal med Trek Sweden AB som innebär att Trek kommer att vara officiell cykelleverantör till CykelVasan till och med 2014.

Intresset för CykelVasan är mycket stort och många företag vill gärna hänga på utvecklingen av mountainbikeloppet. Som officiellt cykelmärke kommer samarbetet med Trek att förlängas.

– Vasaloppet vill ha en cykelleverantör som satsar långsiktigt och målmedvetet. Trek var med redan från starten av CykelVasan. När varumärket Trek renodlades i eget bolag, Trek Sweden AB, och de visade oss sina framtidsplaner kändes det helt rätta att fortsätta tillsammans med dem, säger Vasaloppets vd Jonas Bauer.

Trek Sweden AB kommer aktivt att finnas med tillsammans med Vasaloppet i utvecklingen av CykelVasan. Deltagare och besökare vid Vasaloppets olika arrangemang kommer att kunna ta del av Treks modellprogram och en Trek CykelVasacykel kommer att säljas genom auktoriserade Trekhandlare. Planen är också att under CykelVasan ge support till alla som cyklar på en Trek.

– Vi är mycket glada och stolta att kunna tillkännage det här samarbetet som vi tror kommer att ge båda parter mycket de kommande åren. Bägge har en stark ambition att utveckla CykelVasan från en redan fantastisk nivå till en för Sverige helt ny nivå inom mountainbike. Vi är stolta att ha blivit valda som leverantör i en grupp med starka varumärken och ser fram emot ett samarbete med övriga sponsorer och partners till Vasaloppet för att göra CykelVasan till Sveriges bästa motionslopp för mountainbike, säger Kaj Vestman på Trek Sweden AB.

Om Trek Bicycle Corp
Trek Bicycle är världsledande i design och tillverkning av cyklar och cykelrelaterade produkter samt tillbehör. Trek har en cykel till i princip alla cyklister och har ett förhållningssätt till att cykeln kan vara en enkel lösning på många av världens komplexa problem såsom övervikt, trafik och klimatförändringar. Trek vill bidra till att uppmuntra folk att använda cykeln för daglig transport, motion och inspiration. För mer information om Trek, besök www.trekbikes.se

Om CykelVasan

Premiären av CykelVasan ägde rum 2009. Loppet startar i Sälen för att, via alla de klassiska Vasaloppskontrollerna, gå i mål under den välkända devisen i Mora. Med 4500 anmälda 2010 blev cykelloppet det genom tiderna största i Sverige inom mountainbike.

Högupplöst bild på cykeln Trek Fuel EX 7 för fri publicering och högupplösta bilder från CykelVasan för fri publicering

Text och bilder för fri publicering.

Kaj Vestman, Country Manager, Trek Sweden AB
E-post: kaj_vestman@trekbikes.com