N97 Mini – Nokias värsting blir smidigare och billigare

N97 Mini är en lätt bantad och smidigare version av Nokias vassaste tjänstemobil. Med pekskärm, fullt tangentbord och massor av minne ombord är den optimerad för mobil email och dokumenthantering på språng.

Precis som föregångaren N97 har Mini har allt som den mobile yrkesmannen behöver för att kunna köra kontoret på fickan. Den främsta skillnaden är att den blivit lite mindre och smidigare att ha i fickan. Normalt används mobilen via den generösa 3,2-tums pekskärmen, men för seriöst mailande och dokumenthantering finns ett utskjutbart QWERTY-tangentbord som förvandlar N97Mini till en nästan komplett laptop. 8 GB inbyggt minne, snabbt Turbo-3G och generöst batteri gör att det går att jobba på utan begränsningar.

Förutom 8 GB inbyggt minne har N97 Mini dessutom plats för extra minneskort av MicroSD-typ upp till 16GB storlek. Kameran är på 5 megapixel, har autofokus och 14 gånger digital zoom. Nokia N97 Mini har Turbo 3G för snabb ned och uppladdning, W-lan och GPS. Hos 3 levereras den med 3Mobil-TV och en AV-utgång så att du kan se dina mobil-TV-kanaler på en riktig TV, till exempel i sommarstugan. Taltiden är 240 minuter och standby-tiden 310 timmar.

Nokia N97 Mini kommer att finnas hos alla 3s butiker och återförsäljare från mitten av januari. Kontantpriset är 4 995 kronor. Vid köp av 3Pott99 eller 3vänner med 18 månaders bindning kostar den 1 995 kronor plus 199 kronor i månaden och med alla abonnemang från 3pott499 eller 3Total i 24 månader och uppåt medföljer Nokia N97Mini utan extra kostnad.

Mobilbilder:
Nedladdningsbara bilder på våra mobiler finns på http://www.flickr.com/photos/3bilder/ eller
www.tre.se/marknadsmaterial Användarnamn: press Lösenord: press

Nicholas Högberg, vice VD
E-post: nicholas.hogberg@tre.se

Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3

3-gruppen är världens ledande operatör av 3G och Mobilt Bredband med drygt 25 miljoner kunder i tio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40 %). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.