Transcendent Group etablerar sig i Danmark

Den 1 januari 2017 utökade Transcendent Group sin verksamhet till Danmark. Första person på plats vid kontoret i Köpenhamn är Transcendent Groups nya medarbetare Thomas Møldrup Koch. Thomas går in som delägare och VD för det danska bolaget Transcendent Group Danmark.

Transcendent Group har sedan tidigare kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. VD Martin Malm kommenterar satsningen och rekryteringen av Thomas:

– De senaste tre åren har Transcendent Group startat tre nya kontor, både i Sverige och i Norge, med stor framgång. Turen har nu kommit till Danmark och att etablera sig i Köpenhamn känns som ett naturligt nästa steg då vi, i likhet med många av våra kunder, eftersträvar en stark närvaro i hela norden.

– Det absolut viktigaste vid en nyetablering är att hitta rätt ledare som kan genomföra den. Thomas har inte bara den kompetens som krävs för att lyckas med detta, han delar dessutom de värderingar som är centrala för Transcendent Group, vilket är en förutsättning för att etableringen ska lyckas.

Thomas kommer närmast från rollen som avdelningschef hos TDC Sikkerhed och ser mycket fram emot att etablera Transcendent Group in i Danmark:

– Kulturen på Transcendent Group är unik i sitt slag och skiljer sig mycket från den som man möter på många andra konsultbolag. Min främsta uppgift i samband med uppstarten av det nya kontoret blir att rekrytera rätt konsulter och föra kulturen vidare. Jag ser mycket fram emot att introducera Transcendent Group på den danska marknaden.

För mer information, välkommen att kontakta Thomas Møldrup Koch på +45 4085 4085 alternativt thomas.moldrup.koch@transcendentgroup.com.

• grc

Transcendent Group har fem år i rad utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser.