Ticket of the Year - vinnaren är korad

DEN STÄNDIGA TÄVLINGEN MELLAN HÅKAN HELLSTRÖM OCH BRUCE SPRINGSTEEN SYNS TYDLIGT NÄR TICKETMASTERS SVENSKA FANS RÖSTAR FRAM DEN ÄROFYLLDA TITELN TICKET OF THE YEAR 2016.

Ticket of the Year är en årlig tävling där svenska folket röstar på det bästa evenemanget under året och det mest efterlängtade evenemanget för nästa år.

Både Håkan Hellström och Bruce Springsteen har haft slutsålda konserter på Ullevi under året och nu står det klart att Bruce Springsteen har gett svenska folket den bästa showen under 2016!

SVERIGE, (29 november, 2016) – Ticketmaster, den globalt ledande biljettförsäljaren som årligen tillhandahåller 480 miljoner biljetter, har bett sina 85 miljoner fans att rösta fram de bästa liveevenemangen under 2016 och resultaten är nu klara…

Globalt sett har Ticketmasters fans röstat fram det brittiska bandet Coldplay som vinnare av Ticket of the Year 2016.

Chris Martin från Coldplay har uttalat sig om vinsten: “We’re honoured to receive the Ticketmaster Ticket of the Year award. Thank you to everyone who voted for us. The shows that we’ve played this year have been very special to us so it’s wonderful to know that they’ve been special to the fans as well.”

När de svenska fansen röstar på Ticket of the Year 2016 är det ingen mindre än rock and roll-legenden Bruce Springsteen and the E Street Band som tar hem titeln,för sin show i Göteborg. Han bevisar att han fortfarande är The Boss.
Resultaten av omröstningen avslöjar att Sverige verkligen älskar och uppskattar liveevenemang i alla kategorier – rock, pop, teater. Håkan Hellströms show i Göteborg kommer på andra plats, en show med publikrekordet i Sverige 2016 med 70 144 fans samlade på Ullevi. Tredje plats går till den enda musikalen i topp 5-listan, Phantom of the Opera med många lyckade föreställningar i Stockholm. Den globala Ticket of the Year-vinnaren Coldplay hamnar på en fjärdeplats och det svenska rockbandet kent och deras show i Göteborg hamnar på en femteplats.

Och slutligen det mest efterlängtade evenemanget för 2017? Det är ingen mindre än Coldplay som tar hem det priset. Till glädje för svenskarna så kommer de att turnera i juni nästa år. Bruce Springsteen, Robbie Williams och Metallica har inte presenterat sina turnédatum än men kommer ändå med i topp 5-listan tillsammans med Håkan Hellström.

Biljetter till Coldplay och Håkan Hellström finns på www.ticketmaster.se

Mel Perrett, Communications Manager
mel.perrett@ticketmaster.co.uk

Om Ticketmaster

Ticketmaster.se är Sveriges och Nordens ledande marknadsplats för evenemang inom sport, kultur, musik och nöje. Över 500 arenor, sport- och evenemangsarrangörer använder ticketmaster.se för försäljning och marknadsföring av sina evenemang. Varje månad når ticketmaster.se drygt 1 000 000 unika besökare och dagligen förmedlar Ticketmaster tusentals biljetter till konserter, teatrar, festivaler och sportevenemang över hela landet.

Marknadsplatsens plattform är Ticketmasters biljettsystem och affärsstöd som underlättar, utvecklar och effektiviserar kundernas verksamhet.

Ticketmaster ett helägt dotterbolag till amerikanska Ticketmaster som är ett av sex verksamhetsområden inom Live Nation Entertainment.

Läs mer på: www.ticketmaster.se