Sveriges Marknadsförbunds vd slutar

Sveriges Marknadsförbunds vd Jan Fager  lämnar sitt arbete operativt nu.

- Sveriges Marknadsförbund är i en ekonomisk knipa. Stora ekonomiska förluster gör att verksamheten måste struktureras om.   Sveriges Marknadsförbunds Servicebolag måste likvideras och all personal har sagts upp, säger Sveriges Marknadsförbunds ordförande Peter Nyström.

Sveriges Marknadsförbund verksamhet  kommer nu organisatoriskt att handhas av Marknadsföreningen i Stockholm tillsammans med ett antal partners.

-  Samarbetet som finns mellan Sveriges Marknadsförbund och Marknadsföreningen i Stockholm kommer att fördjupas. Genom vår redan långa samverkan så blir det ingen större skillnad för medlemmarna. Vi  kommer som alltid att ge våra medlemmar hög medlemsservice. Vår ambition är att öka medlemsnyttan än mer, säger Francesca O’Brien Apelgren, vd för Marknadsföreningen i Stockholm.

Kontoret kommer att ligga på Grev Turegatan i Stockholm.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Peter Nyström, ordförande Sveriges Marknadsförbund, 070-5130970 peter.nystrom@opem.se
Francesca O’Brien Apelgren, vd Marknadsföreningen i Stockholm, 070-6606067, francesca@mis.se