INBJUDAN TILL PRESSTRÄFF

Presskontakt: Klas Pettersson tel 08-27 32 50, 070-222 68 28, e-post info@innebandy.se Mer innebandy: www.innebandy.se Sveriges innebandyherrar startar uppladdningen inför VM på hemmaplan. VM-läger 1 hålls i Malmö och inleds på torsdag. Under lägret kommer Sverige att spela en landskamp mot Danmark (lördag kl. 15.30 i Baltiska Hallen). På torsdag erbjuds media en möjlighet att träffa förbundskaptenerna Kristina Landgren Carestam och Ulf Hallstensson samt landslagsspelarna Niklas Jihde (AIK) och Karl-Johan Nilsson (FC Helsingborg) i samband med en lunch. Där blir det snack inför lördagens match mot Danmark och inför VM. Dessutom är det ett utmärkt tillfälle till intervjuer och fotografering. Pressträff, Malmö Plats: Restaurang salt&brygga, Sundspromenaden 7, Västra hamnen, Malmö www.saltobrygga.se Datum: Torsdagen den 20 april. Tid: Start kl 11.15, därefter lunch kl. 12.00 Vi är tacksamma om ni föranmäler er medverkan till klas.pettersson@innebandy.se Välkommen! Kontaktinformation Sölve Dahlgren, informationsansvarig VM, 0708-45 15 76 Klas Pettersson, informatör Svenska Innebandyförbundet, 070-222 68 28 Kristina Landgren Carestam, förbundskapten 070-719 19 19 Ulf Hallstensson, förbundskapten 070-629 09 12 På lördag spelar Sveriges herrar sin sista landskamp före VM. Sverige-Danmark Baltiska Hallen, Malmö Lördag 22 april kl. 15.30 VM i innebandy spelas 21-28 maj 2006 i Sverige. Gruppspel sker i Botkyrka, Helsingborg, Malmö och Solna. Finalspel i Globen, Stockholm. Sveriges grupp (Schweiz, Danmark, Norge och Tyskland) spelar i Helsingborg och Malmö. Totalt deltar 20 nationer i VM, varav tio i A-VM och tio i B-VM. Det internationella innebandyförbundet (IFF) har idag 36 medlemsländer. Sverige är regerande världsmästare efter att ha besegrat Tjeckien med 6-4 i finalen 2004 (spelades i Zürich, Schweiz). Mer info: www.wfc2006.se Svenska Innebandyförbundet har under de senaste tio åren mer än fyrdubblat sin verksamhet. Innebandyn är idag Sveriges största inomhusidrott med över 131 000 licensierade spelare.