Gästens liftupplevelse i Sälen blir något unikt med hjälp av Mios sköna soffor

Gästens liftupplevelse i Sälen blir något unikt med hjälp av Mios sköna soffor

Mio Express Tandådalen blir namnet på den nya expresslift som SkiStar Sälen öppnar inför årets skidsäsong. Att Mio har köpt namnrättigheterna är en del av det branschexklusiva partnerskap som Mio och SkiStar har ingått för SkiStar Sälen och Vemdalens skidområden. Förutom namnrättigheterna så blir gästens liftupplevelse något unikt med hjälp av Mios sköna soffor.

Det är första gången någonsin som namnrättigheterna för en skidlift har sålts i Sverige och en soffa byggts in i en liftstol.

– I Mio är vi gärna först med nyheter, och det här är en möjlighet för oss att synas på en oväntad plats på ett oväntat sätt mot vår målgrupp på skidsemester, säger Mios vd Björn Lindblad.

Den nya skidliften i Tandådalen ingår i SkiStar Sälens skidområde som är Sveriges största skiddestination. Förutom namnet Mio Express Tandådalen kommer varje liftstol att kommunicera Mios varumärke. Dessutom kommer två exklusiva liftstolar att formas som en Mio-soffa.

- Mios varumärke och produktutbud känns väldigt relevant kopplat till våra gäster. Det känns spännande att tillsammans med Mio lansera en unik och minnesvärd liftupplevelse, säger Jonas Bauer destinationschef SkiStar Sälen.

– Mio är störst och marknadsledande i Sverige på soffor och vi ökar stadigt vår försäljning. Att namnge en skidlift är ett av flera sätt att nå ut till ännu fler kunder och stärka vår position som destination för möbler och inredning, säger Björn Lindblad.

Utöver namnrättigheterna ingår bland annat även reklam på stortavlor, eventrättigheter samt Mio-kataloger i varje stuga som SkiStar förmedlar i Sälen och Vemdalens skidområden.

– Vi vet att vår målgrupp, våra destinationer och exponeringsmiljöer är väldigt attraktiva. Detta är ett lysande exempel på hur en partner tar sitt varumärke in i vår fjällmiljö. Att genom en produkt höja gästens skidupplevelse, som i detta fall är liftfärden i form av skönare komfort med Mios soffor är något som verkligen sticker ut och kommer få stor uppmärksamhet, säger Maria Andrén Partneransvarig SkiStar AB.

Lördagen den 12 december kl.9:00 invigdes Mio Express Tandådalen av Mios VD, SkiStars VD, SkiStar Sälens destinationschef samt SkiStars styrelseordförande Erik Paulsson och styrelseledamot Mats Paulsson. Se kompletterande bild/bildinfo.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Björn Lindblad, vd Mio AB, Tele: 0708-48 41 31Mail: bjorn.lindblad@mio.se

Jonas Bauer, destinationschef SkiStar Sälen, Tele: 070- 635 65 66 Mail: jb@skistar.com

Maria Andrén, Partneransvarig Fjällmedia SkiStar AB, Tele: 072- 532 05 26 Mail: Maria.andren@skistar.com

Bilderna är fria för publicering