Reseguiden.se först med sista minuten-app till nya Windows Phone

Nu finns den första sista minuten-appen till mobiler med Windows Phone.  Appen är skapad av jämförelsajten Reseguiden.se och visar bland annat de senaste sista minuten-resorna från alla stora resebolag.

– Med den här appen är det enklare än någonsin att hitta bästa fyndresorna, säger Michael Blaxland, vd på Reseguiden.se.
Jämförelsesajten Reseguiden.se har sedan länge den mest använda sista minuten-söktjänsten på nätet. Nu kommer även alla som använder en smartmobil med Windows Phone att kunna bevaka sista minuten-resor.
– Vi har valt att satsa på Windows Phone eftersom det är ett av de snabbast växande systemen, säger Michael Blaxland, vd på Reseguiden.se.
Den nya appen låter användaren leta sista minuten-resor från alla svenska charterbolag. Med den unika ”live tiles”-funktionen går det att bevaka sista minuten-resan direkt på hemskärmen – utan att man behöver göra ett enda klick. Man kan även se utvalda bilder från resmålet tagna av Reseguidens medlemmar, samt avläsa vatten- och lufttemperatur.
– Den här bevakningsfunktionen är viktig eftersom det gäller att vara snabb om man vill göra de bästa resefynden, säger Michael Blaxland.
Den nya appen är utvecklad i samarbete med malmöföretaget Jayway och går att ladda ner gratis i appbutiken Marketplace.

• sista-minuten
  • billiga resor
  • sista minuten-app
  • windows phone
  • smartmobil
  • smartphone
  • mobil

Reseguiden.se är Nordens ledande jämförelsesajt för att hitta och boka resor. Varje månad hjälper vi över 1 000 000 resenärer att hitta rätt resa till rätt pris. Det gör vi genom att sammanställa ett brett utbud av resor från fler än 600 resebyråer, researrangörer, flygbolag, hotell, mfl.