Reseguiden.se bäst på flygpriser i stort test

Jämförelsesajten Reseguiden.se är bäst på att hitta de lägsta flygpriserna. Det visar en ny test från GP Konsument som publicerades i dag.
– Det här är kul för oss men framför allt för alla våra besökare, säger Roy Ismael, presschef på Reseguiden.se.

Tidningen Göteborgs-Posten publicerar i dag ett stort test på sina konsumentsidor, GP Konsument. I testet har man letat flygpriser till tre städer (Barcelona, London och New York) på de 15 olika prisjämförelsesajterna. Klart bäst i testet blev Reseguiden.se som var enda jämförelsesajten som visade lägst pris till alla tre destinationerna.

– Det här visar att vårt hårda arbete på att ge konsumenterna bra priser har lönat sig, säger Roy Ismael, presschef på Reseguiden.se.
– Det var extra spännande att vi var enda sajten som visade bästa priserna till alla tre testresmålen. I omdömena om Reseguiden.se skriver GP Konsument också att sajten är ”lätt att använda och mycket överskådlig”.
– Vi satsar inte bara stora resurser på att skapa sökmotorer som hittar de bästa priserna utan också på att presentationen blir bra. Testet som GP Konsument genomförde omfattade 15 olika svenska prisjämförelsesajter.