Offerta.se storsatsar inför 2010

Offerta.se är Sveriges snabbast växande mötesplats för köpare och leverantörer av tjänster och har tagit in nytt kapital från privata investerare under hösten för att göra en ännu större satsning under 2010.

− Vi går redan med vinst, men ser en mycket större potential för formatet då allt fler affär flyttar ut på nätet, säger Jens Nilsson, vd för Offerta.se.

Färsk statistik från Offerta.se visar att de förmedlar nya uppdrag för ett värde på omkring 2,5 mdkr per år. Intresset bland tjänsteföretag har snabbt blivit större samtidigt som fler konsumenter får upp ögonen för tjänsten.

Karriärnätverket Shortcut ser Offerta.se som en intressant uppstickare och har placerat företagets vd Jens Nilsson på plats 16 på listan "Uppstickarna – 100 unga som formar Sverige". Listan rangordnar de mest framgångsrika och inspirerande unga entreprenörerna (under 36 år) i Sverige 2009.

− Självklart är det roligt att få ett sådant bekräftande som stödjer vår egen vision om att det här är framtidens melodi för tjänsteföretag, säger Jens.

Totalt finns över 5000 företag anslutna på Offerta.se, med tyngdpunkt på bygg-, flytt-, städ- och redovisningsföretag.

Hela Shortcuts uppstickarlista hittar du här

För mer information kontakta:

Jens Nilsson, VD Offerta AB
E-post: jens.nilsson@offerta.se
Offerta.se

Så fungerar Offerta.se

Offerta.se hjälper den som behöver få ett jobb utfört på kontoret, hemma eller i bostadsrättsföreningen att hitta rätt leverantör. Kontaktuppgifter och en beskrivning av det jobb som behöver få fylls i och registreras på sajten, samtidigt som förfrågan anonymt skickas per mejl och sms till matchande leverantörer. Leverantörerna kan sedan kontakta den som lämnat förslaget per telefon, mejl eller genom ett konto på Offerta.se. Efter det är det bara att välja den leverantör som passar bäst.

Läs mer om hur du använder Offerta.se här.

Anslutna företagare på  Offerta.se får dagligen matchade kundförfrågningar till sitt Offertakonto, sin mejl och om så önskas också per SMS. Möjligheten ges då att först läsa hela kundens förfrågan innan något beslut fattas kring om det är uppdrag företaget vill och kan utföra. Endast de förfrågningar som besvaras betalar företaget för. Läs mer om hur du använder Offerta.se som företagare här

Offerta.se är Sveriges snabbast växande mötesplats för köpare och leverantörer med över 5000 anslutna tjänsteföretag och mellan 3000 och 5000 nya uppdrag varje månad. Detta innebär att Offertas.se just nu förmedlar uppdrag till våra anslutna företag till ett värde om cirka 2,5 miljarder kronor per år. Offerta.se strävar efter att bli det smidigaste sättet att köpa tjänster och den effektivaste kanalen att hitta nya kunder!