Gymkort högst upp på singlars önskelista

Vad ska man köpa i julklapp till den som är singel? Mötesplatsen.se frågade sina medlemmar vad de helst önskar sig under granen år 2011. Högst upp på singlarnas önskelista är ett medlemskap på gymmet.

I en omröstning på dejtingsajten Mötesplatsen.se fick singlar säga vad de helst önskar sig i julklapp. Årets mest populära julklapp enligt singlarna själva är ett gymkort. På andraplats kom Apples nya mobiltelefon iPhone 4S.

Omkring en fjärdedel av Mötesplatsens singlar önskar sig ett gym-medlemskap i julklapp. Enligt undersökningen är tjejer något mer träningssugna än killar. Att börja träna är ett vanligt nyårslöfte för många singlar. Ett gymkort under granen skulle då vara bra motivation för de som vill komma i form under 2012.

- Som singel känner många att det är viktigt att hålla sig i form, säger Erik Sellén, pressansvarig på Mötesplatsen.se. 22 % av singlarna på Mötesplatsen uppger att de tränar oftare som singel, jämfört med när de är i ett förhållande.

Andra populära julklappar på svenska singlars önskelista är en matkasse, en one-piece mysdress, en kapselbryggare och Zlatan-boken. Många singelkillar skulle gärna få en matkasse hem till dörren i julklapp. Matkassen blev nyligen utsedd till årets julklapp 2011 av HUI. Singeltjejer vill hellre ha ett mjukt paket i form av en mysdress.

Källa: Mötesplatsen.se

Resultat:

Vad önskar du dig i julklapp i år?

Nu är det bara en månad kvar till julafton! Singlarna på Mötesplatsen fick välja vad de helst önskar sig under granen bland årets populäraste julklappar.

24 november 2011

1% Elektriska stearinljus

480 röster

Kommentar

Årets julklapp för singlar är ett gymkort! 2012 är året då singlarna ska komma i form. På singlarnas önskelista hamnar även Apples nya iPhone 4S, matkassen och en one-piece mysdress.

Se hela resultatet för årets julklapp till singlar

Undersökningen genomfördes av Mötesplatsen.se mellan 21-24 november 2011. För mer information, vänligen kontakta erik@motesplatsen.se

• Livsstil

• dejting