Polishandboken

Polishandboken nu i ny uppdaterad fjärde upplaga! Polishandboken innehåller en samling kommenterade och illustrerade lagtexter som är tillämpliga för yrkesverksamma poliser. Genom sitt format möjliggör boken att väsentlig lagtext kan tas med sig på fältet direkt i fickan.

Boken innehåller upplysningar för att den yrkesverksamme polisen ska kunna undvika allvarliga eller vanliga misstag som kan leda till tjänstefel, den ger tips och användbara råd, förslag på avrapportering och lästips för fördjupning. Boken innehåller även direkta utdrag ur Brottsbalken, trafikbrottslagen samt narkotikastrafflagen. Boken lämpar sig för såväl yrkesverksamma poliser som studenter vid polisutbildning.

Köp boken här!

Om författarna:
Andreas Elmebo och Fredrik Kärrholm är poliser med erfarenheter från det kriminologiska ämnesområdet och grafisk kommunikation. Boken är skriven med stor hjälp från lärare på Polishögskolan och sakkunniga i övrigt, både poliser och jurister.

Kontakt:
Helga Laurin, helga.laurin@liber.se, 08-690 90 64