Maria Erdmann ny operativ chef på Kivra

Maria Erdmann ny operativ chef på Kivra

Den digitala brevlådan Kivra fortsätter att växa. Maria Erdmann, tidigare bl.a. Telenor och Bredbandsbolaget, är det senaste tillskottet i Kivrafamiljen och tillträder denna vecka som operativ chef.

Med över en halv miljon användare och ett växande antal avsändare rekryterar den mobila Posten-utmanaren Kivra nu Maria Erdmann som operativ chef.

- Jag är oerhört glad att Maria nu börjat hos oss. Maria är en mycket uppskattad chef och ledare som har gedigen erfarenhet av såväl produktpaketering som systemintegrationer från hennes många år inom telekomsektorn. Jag känner mig nu än tryggare med att Kivra både kommer kunna förenkla vardagen för privatpersoner samtidigt som vi kan hjälpa avsändarna till förbättrad kundkommunikation, säger Stefan Krook, VD på Kivra.

- Jag ser verkligen fram emot att tillsammans med Stefan och teamet bygga Kivra vidare. Att bryta ny mark som Kivra gör är något jag brinner för, dessutom är det inom ett område där vi kan göra världen bättre och vardagen enklare. Jag hoppas bidra med mina erfarenheter av att skapa bra kundupplevelser, team och en produkt som står ut på marknaden, säger Maria Erdmann, operativ chef på Kivra.

Maria Erdmann kommer senast från Telenor och dessförinnan Bredbandsbolaget. Där har hon bl.a haft rollerna “Head of Customer Experience” och “Head of Delivery and Billing”.

För mer information vänligen kontakta:
Stefan Krook, VD Kivra
stefan.krook@kivra.com

Maria Erdmann, Operativ chef Kivra
maria.erdmann@kivra.com

I Sverige skickas ca 1 miljard fönsterkuvert varje år, det vill vi ändra på. Kivra är som din vanliga brevlåda, fast digital. Med Kivra kan du ta emot din papperspost digitalt från ett växande antal anslutna företag och myndigheter. Kivra är gratis, säkert och dessutom bra för miljön!
 Aktivera din digitala brevlåda idag!

Kivra består av ett dedikerat och talangfullt team. Styrelse och ledning kommer från ledande befattningar i pionjärföretag som Klarna, Glocalnet, TAT, Qbranch, HP mfl.

I juni 2013 förvärvade Kivra Brevo, läs mer om förvärvet av Brevo