GodEl väljer den digitala brevlådan Kivra för att stärka relationen med sina kunder

Pressmeddelande -

Intresset för den digitala Posten utmanaren Kivra växer bland företagen. GodEl blir först ut bland elbolagen att erbjuda sina kunder den digitala brevlådan. Därmed stärker man relationen med sina kunder och bidrar till att göra ett sundare avtryck på miljön.

- GodEl har idag 95 000 kunder och många av dem får idag sin faktura hemskickad i form av ett papper som de ska sortera, betala och sedan återvinna. Med hjälp av Kivra kan vi underlätta vardagsadministrationen för våra kunder då de nu kan välja att ta emot våra fakturor på ett smartare och säkrare sätt i en gratis digital brevlåda, säger Marie Dahllöf, VD för GodEl.

Kivra, som ser att mobiltelefonen kommer ersätta brevlådan, är en digital brevlåda där privatpersoner kan ta emot post som vanligtvis landar i den fysiska brevlådan. Över 300 000 personer har redan aktiverat sin Kivra och med GodEl som avsändare kommer antal anslutna privatpersoner för Sveriges största digitala brevlåda att fortsätta öka.

- Kivra ger oss och vår kund en enkelhet och en flexibilitet som är oerhört attraktiv för båda parter. Att vi dessutom minskar vår klimatpåverkan och kan göra stora kostnadsbesparingar gjorde valet av den digitala brevlådan Kivra enkelt, säger Marie Dahllöf, VD för GodEl.

- Vi jobbar stenhårt mot vår vision att vara den självklara platsen för ordning och reda i vardagen. Kivra gör det möjligt att kommunicera på ett helt nytt och kostnadseffektivt sätt digitalt vilket ger GodEl möjlighet att stärka relationen med sina kunder samtidigt som mer pengar kan skänkas till välgörande ändamål. Vi är därför väldigt stolta och glada över att de valt att satsa på Kivra, säger Robert Wahlström, VD för Kivra.

För mer information, vänligen kontakta:
Robert Wahlström, VD för Kivra
robert.wahlstrom@kivra.com
073-533 35 37

Marie Dahllöf, VD för GodEl
marie.dahllof@goodcause.se
070-111 55 00

GodEl bildades 2005 med affärsidén att bli de många svenskarnas elbolag genom att kombinera prisvärdhet, enkelhet och ärlighet. Bolaget är det första i raden som startats av Stiftelsen GoodCause, vars syfte är att starta och driva bolag som genererar avkastning till ideella organisationer. GodEl har blivit ett av Sveriges snabbast växande elbolag och har idag ca 95 000 kunder. Kunderna väljer vart välgörenhetsutdelningarna från bolagen skall gå. Idag kan kunderna i GodEl välja mellan: SOS Barnbyar, Stockholms Stadsmission, Rädda Barnen, Läkare Utan Gränser, Naturskyddsföreningen och Hand in Hand. Hittills har GoodCause-satsningen bidragit med 20 mkr till välgörenhet. Stiftelsen GoodCause har fått donationer av Karl-Johan Persson, Stichting af Jochnick, Stefan Krook, Per Ludvigsson, Inter IKEA samt Ebbe och Lena Krook. Logotyperna är formgivna och skänkta av Lasse Åberg.