KICKS testar nytt affärskoncept i The Lobby

KICKS testar nytt affärskoncept i The Lobby

Nu har The Lobby i Stockholm slagit upp portarna. En satsning som AMF fastigheter står bakom och som beskrivs som ett koncept för framtidens shoppingupplevelse. Skönhetskedjan KICKS är en av de aktörer som är med från start. I The Lobby kommer KICKS att testa en ny affärsmodell i form av Xpress Store där tjänsteutbudet står i fokus. KICKS vill även undersöka om det fungerar med 100 procent digital försäljning i fysisk miljö.

Den nya affärsmodellen med Xpress Store innebär bland annat att KICKS vissa tider kommer ha sina skönhetsexperter på plats så att kunderna kan komma in och få en snabb makeup/touch up. Vidare kommer KICKS inte att ha någon fysisk försäljning i The Lobby, istället kommer man ha produkter för display och testers där kunderna får uppleva och testa produkterna. Det utvalda sortimentet som finns på plats utgörs bland annat av de senaste makeupnyheterna och KICKS bästsäljare. Hela utbudet med 25 000 produkter från 300 varumärken finns istället tillgängligt via iPads.

- Bakgrunden till att KICKS valt att medverka i The Lobby är att det är ett spännande koncept som helt går i KICKS linje med att ligga i framkant kring omnikanalsretail där den digitala och fysiska handeln möts. Genom att erbjuda skönhetstjänster och möten med skönhetsexperter samtidigt som man kan välja att beställa bland 25 000 produkter möjliggör vi att kunderna kan få det bästa av både den fysiska och digitala handeln, säger Gina Azaric, marknadsdirektör på KICKS.

KICKS aktivering i The Lobby
Under de två månaderna som KICKS är på plats i The Lobby kommer de att disponera över en yta på totalt 20 kvadratmeter som KICKS valt att dela upp på två. På den ena ytan kommer KICKS att lyfta fram sina tjänster och på den andra ytan sina största lanseringar under våren och sommaren 2018. Den sistnämna ytan kommer också att byta innehåll. Den första perioden kommer KICKS till exempel att lyfta fram sin nya innovativa brun-utan-sol-serie från det egna varumärket KICKS Beauty och under period två det nya home-spa-varumärket MON|SUN.

Maria Kempe, pressansvarig KICKS, maria.kempe@kicks.se, +46 72 580 39 70

För mer information om The Lobby:

KICKS har flaggskeppsbutiker i Göteborg, Oslo och Malmö och är en del av Axel Johnson-koncernen.