Ny försäljningsdirektör för KappAhl

Stefan Högkvist har utsetts till ny försäljningsdirektör och medlem i KappAhls koncernledning med tillträde under våren 2013. Stefan, född 1974, arbetar sedan drygt ett år som försäljningsdirektör på Hemtex. Han har mångårig erfarenhet av ledande befattningar inom detaljhandels- och servicebranschen.

KappAhl tillförs ytterligare värdefull kompetens genom Stefan Högkvists gedigna erfarenhet av försäljning.
    – Det här är en stark rekrytering och det är mycket positivt att få med Stefan i teamet med ett samlat grepp över vår försäljning och butiksutveckling. Vår prioritering ligger på att utveckla KappAhl som ledande modekedja och lyfta kundmötet i butik. Eftersom vi verkar i ett marknadsläge som kräver att vi är bäst på att möta kunderna, så blir Stefans erfarenhet ett viktigt bidrag, säger Johan Åberg, vd och koncernchef.

Som försäljningsdirektör kommer Stefan Högkvist att leda och utveckla försäljningsorganisationen.
    – Jag är oerhört glad över möjligheten att få arbeta för KappAhl. Jag brinner för att arbeta där kunden verkligen kommer först. KappAhl befinner sig i en spännande utmaning just nu och det finns en stor potential. Jag ser fram emot att få bidra med mina erfarenheter inom försäljning och ledarskap, säger Stefan Högkvist, tillträdande försäljningsdirektör för KappAhl.

För ytterligare information kontakta:
Johan Åberg, Vd och koncernchef, tel. 0706-09 99 73, johan.aberg@kappahl.com
Stefan Högkvist, tillträdande Försäljningsdirektör, tel. 0702-69 21 56

För övrig information:
Annette Björklund, Informationschef, tel. 0704-71 55 42, annette.bjorklund@kappahl.com

• Företagsinformation

• expansion
  • butik
  • försäljning
  • organisation
  • ledning

7 AV 10 SVENSKAR VÄLJER ATT GÅ IN PÅ KAPPAHL*
KappAhl är en ledande modekedja med över 380 butiker och 4 900 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2011/2012 var KappAhls omsättning nästan 4,6 miljarder kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.

*Enligt Orvesto Konsument 2011