Itrim lanserar brett sortiment av måltidsersättningar

Måltidsersättning är en väletablerad, säker och effektiv metod för att snabbt gå ner i vikt och bryta gamla matvanor. För att gå ner i vikt behöver du äta färre kalorier än du gör av med. Men för att kroppen ska mår bra måste du få i dig tillräckligt med näring. Måltidsersättning är ett sätt att säkerställa att du får nödvändiga proteiner, vitaminer och mineraler. Då tas energin vid viktnedgången huvudsakligen från din fettvävnad och tär inte onödigt mycket på din muskelmassa.

Näringsmässigt sett är måltidsersättning ofta ett klokare val än de flesta snabbmatsalternativ. VLCD-klassade (Very Low Calorie Diet) produkter ger en balanserad, fullvärdig kost med endast 450–800 kcal per dag. LCD (Low Calorie Diet) måltidsersättningar ger dig alla näringsämnen, inklusive de vitaminer och mineraler du behöver, med endast 200–400 kcal per måltid.

Itrims måltidsersättningar är klassade som VLCD och LCD. De är strikt reglerade av Livsmedelsverket med noga avpassat innehåll av proteiner, fett, kolhydrater, vitaminer och mineraler. Produkterna säljs på alla Itrims 28 center.

Itrims sortiment av måltidsersättningar består av:

• Hot meal (Couscous Provencal eller den vegetariska Chili sin Carne)
  • Soppor (kyckling och potatis/purjolök),
  • Shakes (choklad eller skogsbär),
  • Färdigblandade Shakes och Smoothies (choklad, cappuccino, orange/mango och strawberry/lemon,)
  • Meal bar (en bar som är en komplett måltid: chocolate crisp och muesli cranberry),
  • Balance bar (mellanmål i två smaker: raspberry chococrisp och dark chocolate)

Läs mer om Itrims måltidsersättningar på www.itrim.se under fliken ”äta rätt”.
För mer information och produktprover kontakta Juliane Danielsson, ansvarig för Itrims produktsortiment juliane.danielsson@itrim.se , 08-120 00 125. I pressrummet på hemsidan finns produktbilder för nedladdning.

• friskare liv
  • itrimprogrammet
  • motionera regelbundet
  • varaktig viktminskning
  • viktminskningskedjan
  • viktminskningsprogrammet
  • måltidsersättning
  • snabb viktminskning

Itrim Sverige AB är en svensk kedja inom motion och viktminskning som genom personligt stöd och grupputbildning hjälper människor till ett lättare och friskare liv. En vetenskaplig studie av Itrims viktminskningsresultat visar att kunderna går ner i snitt 10,8 kilo med en midjereduktion på 11,8 cm under de första tio veckorna. Ett resultat som håller i sig även efter två år. Det gör Itrim världsledande på varaktig viktminskning.

Idag finns Itrim på följande orter; I Stockholm: Enskede, Itrim Farsta Centrum, Haninge, Kungsholmen, Liljeholmen, Norra Bantorget, Sickla, Solna, Spånga, Stureplan, Södermalm och Täby. I Göteborg : Eriksberg, Mölndal och Nordstaden. I Malmö: Jägersro och Västra Hamnen, I övriga landet: Eskilstuna, Kungsbacka, Linköping, Motala, Norrköping, Nyköping, Uppsala, Västerås, Åkersberga, Örebro och Östersund. Kontaktuppgifter till centren hittar du på www.itrim.se under ”här finns vi”.