Seminarium: Så blir du bra på PR i nytt medielandskap!

Newsdesk och iProspect bjuder in till kvällseminarium på temat: - Så blir du bra på PR i nytt medielandskap!

Seminariet den 23 september kommer att handla om vikten av att kunna hantera PR i det nya förändrade medielandskapet. Arrangörer är sökmarknadsföringsföretaget iProspect tillsammans med Newsdesk, Sveriges största digitala pressrum.

Newsdesk och iProspect har under lång tid samarbetat för att utveckla nya generationens PR-verktyg där företag löpande kan informera journalister, redaktioner och övriga målgrupper om vad som händer på företaget och inom dess bransch. Målet med Newsdesks och iProspects tjänster är att man ska hjälpa företag att synas där dess målgrupp finns och söker. Det handlar om alla söktjänster för webb, nyheter, pressinformation, bilder och videor. Spridningen är såväl bred som träffsäker. Den är enkel och effektiv och resulterar ofta i god publicitet och bättre relationer.

Newsdesk har fokuserat sig på att bli bäst på enda en sak: att din pressinformation når ut överallt där dina journalister och alla andra viktiga opinionsbildare finns och söker efter information. iProspects roll i samarbetet ligger i att optimera pressreleaser för webben och på så sätt säkerställa sökbarheten.

Kom till vårt seminarium så ska vi berätta hur du blir bra på PR i det nya medielandskapet!

Datum: 23 september 2008
Tid: 18.00-20.00
Plats: Berns, Galleriet
Avgift: Kostnadsfritt för medlemmar i Marknadsföreningen. Gäster faktureras 495 kr ex moms. Avanmälan senast två dagar före seminariet. No shows debiteras 249 kr ex moms för medlem.
Anmälan: petra@mis.se