Intersport satsar med ny butik på Kungsholmen i Stockholm

I höst öppnar Intersport en ny butik i Västermalmsgallerian på Kungsholmen i Stockholm. Den nya butiken är en del i Intersports satsning att stärka sin position på Stockholmsmarknaden och ska rikta in sig på performance-idrotter.

– Vi ser en stor potential på Kungsholmen. Målgruppen är rätt, samtidigt som det idag saknas någon större sportbutik i området, säger Intersports VD Ulf Kinneson.

Butiken kommer att inredas med Intersports uppdaterade butikskoncept som lyfter in mer sport och gör navigeringen lättare för kunden.

– Det ska vara lätt att hitta i butiken som även får en högre grad av sportkänsla. Dessutom kommer vi att lyfta fram externa varumärken, men i ett Intersportmanér, säger Ulf.

Vid frågor, kontakta:

Björn Adolfsson, Regionchef Intersport Stockholm, bjorn.adolfsson@intersport.se eller 076 – 635 49 03

Om Intesport: Intersport bildades 1961 och är ett av Sveriges mest kända varumärken med drygt 150 butiker i Sverige. 2013 omsatte de svenska Intersport-butikerna 4,1 miljarder kronor. Intersport Sverige AB ingår i IIC, Intersport International Corp. - världens största sportkedja med fler än 5 430 butiker i 42 länder. Intersport-gruppen omsätter över 10 miljarder euro globalt. www.intersport.se