Signode Industrial Group väljer Innofactor för en ny innovativ lösning för fältservice

Innofactor har fått förtroendet att skapa en ny och innovativ lösning för fältservice och mobila arbetsorders för Signode Industrial Group i Sverige genom Microsoft Dynamics 365 för Field Service.

Målet är att skapa ett effektivt mobilt stöd i vardagen som ger både säljare och servicetekniker/-eftermarknad en bättre och mer sammanhängande kundbild. Field Service är en del i deras Dynamics 365 CRM strategi där syftet är att kunna strukturera och minska tidsspillet både för den anställde och sina kunder.

"Valet av Field Service var enkel då lösningen hade alla komponenter och den enkelhet vi sökte. Med integrationen till CRM ger det oss en bra översiktsbild för att bli ännu bättre i vår leverans till våra kunder" säger Göran Johansson, Projektledare och ansvarig verksamhetsutveckling IT. "Vi valde Innofactor för deras erfarenhet och kompetens kring fältservice”

Field Service är ett modernt och effektivt verktyg som tydliggör arbetsprocesser och möjliggör effektivisering och kvalitetssäkring av arbetet och skapar nöjdare kunder" säger Robert Erlandsson, Sverigechef på Innofactor.

Kontakt för mer info:

Robert Erlandsson, robert.erlandsson@innofactor.com / 070 494 09 83

Microsoft Dynamics 365 for Field Service

Avancerad schemaläggning - Mobilitet - Prediktiva tjänster.

Smarta verktyg för att optimera schemaläggningen gör att fler servicebesök kan genomföras per dag utan att öka restiden för serviceteknikerna. Via appar för IOS, Android och Windows får servicetekniker information om kunden, ärendet och vilka reservdelar som behövs för att ge snabb och smidig service på plats hos kunden. Systemet kan även ge förslag på extra produkter eller tjänster som kunden kan tänkas behöva och bidrar på så sätt till ökad merförsäljning. Genom att dra nytta av prediktiva tjänster ges möjlighet till en mer vinstgivande servicemodell med inbyggda funktioner för datainsamling och analys.

Signode Industrial Group erbjuder näringslivet driftsäkra och lönsamma systemlösningar för emballering, godsskydd och märkning av gods. Företaget grundades I USA 1913 och etablerades i Skandinavien 1951. Idag täcker de praktiskt taget hela världen och har egen utveckling och tillverkning inom koncernen av allt ifrån stålband till kompletta avancerade systemlösningar. http://www.signode.se