Datorbutiken.com avvecklas

Prodat AB bildades hösten 2008 av Niklas Sandgren, tidigare produktionschef på Shoppingsajterna Svenska AB. Syftet var att köpa ut domänen www.datorbutiken.com från sin tidigare arbetsgivare, ägaren Shoppingsajterna Svenska AB som satts i konkurs.

Prodat AB har sedan januari 2009 bedrivit e‐handel via datorbutiken.com med fokus på datorer, komponenter och kringutrustning.

Nu har Prodat AB med VD Niklas Sandgren beslutat att avveckla verksamheten. För att göra det så smidigt som möjligt för befintliga kunder har domänen avyttrats till Inetdata i Göteborg AB (Inet). Inet kommer att via sin hemsida www.inet.se hjälpa till med hantering av de garantiärenden som datorbutiken.coms gamla kunder eventuellt råkar ut för.

”Jag vill genomföra avvecklingen på ett så bra sätt som möjligt och verkligen se till att inga kunder drabbas negativt. Jag valde att vända mig till Inet då jag vet att de håller en mycket hög servicegrad och har den kompetens som behövs för att hjälpa våra gamla kunder.”, säger Niklas Sandgren

"Vi på Inet tycker det skall bli väldigt spännande att få en ny stor mängd datorintresserade kunder i vår kundbas och hoppas även dessa skall uppskatta vår goda service.” säger Erik Wickman på Inet

För ytterligare information kontakta:
Niklas Sandgren, Prodat AB niklas@prodat.se
Peter Erlandsson, Inetdata i Göteborg AB peter@inet.se
Erik Wickman, Inetdata i Göteborg AB erik@inet.se

Om Datorbutiken.com (Prodat AB):
Nya datorbutiken.com har funnits sedan 2008, datorbutiken.com har funnits sedan 1998 vilket gör oss till inte bara pionjärer utan även veteraner i e‐handelsbranschen. Hösten 2008 gick datorbutiken.coms grundare i konkurs. Vi valde då att köpa delar av verksamheten. Datorbutiken.coms nya ägare Prodat AB kommer fortsätta bedriva e‐handel på internet med fokus på datorer, komponenter, kringutrustning och annan hemelektronik.

• Datorer, datateknik, programvaror

Om Inet (Inetdata i Göteborg AB):
Inet är ett privatägt svenskt aktiebolag grundat år 2000. Verksamheten är inriktad på försäljning av datorer, komponenter och tillbehör via butiker och E‐handel. Inet riktar sig både till privatpersoner och företag och kan stå till tjänst med allt från enstaka datorer och annan konsumentelektronik till stora mängder skräddarsydda företagsdatorer. Inet har idag två butiker i Göteborg och en butik på Torp Köpcentrum utanför Uddevalla. Huvudkontoret ligger i Sisjön strax utanför Göteborg. Ny butik i Stockholm är planerad till våren 2011. Inet blev utnämnda till Årets Datorbutik av Sweclockers.com 2010 och till Årets Nätbutik av Prisjakt.