Premiär idag för högklassiga restaurangen Villa Wera

Idag öppnar den nya restaurangen Villa Wera på Vretenvägen 13 i Solna strand. Bakom restaurangkonceptet står tre inom restaurangbranschen väletablerade personer: Andreas Hedlund, Johan Lundström och Jenny Härstam Hedlund.

Villa Wera är en restaurang och mötesplats som serverar såväl frukost som vällagad lunch och för den som vill ta med sig något hem till kvällen finns en deli.

”Intresset för mat har ökat generellt och högre krav ställs nu än vad det gjorde tidigare. Vi är stolta att vi, i och med satsningen på Villa Wera, tillför något nytt i Solna strand, något mer än en traditionell lunchrestaurang. I trevlig atmosfär kan man ses en stund efter jobbet eller ta en paus under dagen och hämta energi”, säger David Johansson, fastighetschef på Humlegården Fastigheter.

Bakom det nya restaurangkonceptet står tre inom restaurangbranschen väletablerade personer: Andreas Hedlund, bland annat utsedd till Årets Kock 2002 och vid flera tillfällen ansvarig för Nobelmiddagen, Johan Lundström, tidigare kock på bland annat svenska ambassaden i Paris och Bon Lloc samt Jenny Härstam Hedlund, utbildad sommelier och tidigare restaurangchef på Vassa Eggen och Ulla Winbladh.

Restaurangen har fått namnet Villa Wera efter den villa som låg på fastigheten innan nuvarande bebyggelse uppfördes 1970. På villawera.se kan du ta del av dagens meny och övriga erbjudanden.

För mer information kontakta:
David Johansson, fastighetschef, Humlegården Fastigheter
tel: 08-678 92 44, e-post: david.johansson@humlegarden.se