Carpe Diem Beds of Sweden åter huvudpartner till Gothenburg Horse Show

Nu är det klart att Carpe Diem Beds of Sweden går in som en av Gothenburg Horse Shows huvudpartners till evenemanget 2017.
– Vi är jätteglada över att Carpe Diem Beds, som vi har haft ett fantastiskt samarbete med genom åren, vill fortsätta att vara med och lyfta Gothenburg Horse Show även i år, säger Patrik Fredriksson, sälj- och sponsorchef på Got Event.

Gothenburg Horse Show arrangeras varje år och är en av de tre största inomhustävlingarna i världen för ridsport.
– Att vara partner till Gothenburg Horse Show ger oss väldigt mycket tillbaks och vi får möjlighet att träffa vår målgrupp i en perfekt miljö. Precision, kvalitet, elegans, passion och följsamhet är våra ledord och de sammanfattar också vad ridsport på yppersta nivå innebär. Gothenburg Horse Show ser jag därför som en given arena för oss på Carpe Diem Beds, säger Lisa Robertson, Art Director och Brand Officer på Carpe Diem Beds of Sweden AB.

Partnerskapet innebär bland annat att Carpe Diem Beds kommer att vara värd för VIP Village Dreams som är VIP-loungen för ryttare med sällskap, sponsorer, de som köpt VIP-biljetter och andra särskilt inbjudna. Det kommer även att delas ut en exklusiv säng från Carpe Diem Beds, värde cirka 100 000 kronor till vinnaren av det så kallade ”Meeting-priset” under evenemanget. Den ryttare som lyckas samla flest poäng under Gothenburg Horse Shows samtliga tävlingsklasser blir den lycklige vinnaren.

Carpe Diem Beds of Sweden är Sveriges ledande sängtillverkare inom premium segmentet. Övriga huvudpartners för Gothenburg Horse Show 2017 är City Gross, Volvo, Agria, SAAB, ATG och Hööks.

– Våra huvudpartners är alla starka varumärken och flera av dem har vi haft glädjen att samarbeta med under lång tid, vilket är ett bra betyg för arrangemanget. Vi är väldigt tacksamma för att de fortsatt väljer att satsa på Gothenburg Horse Show och de bidrar med mycket värdefulla inslag i evenemanget, säger Patrik Fredriksson.

Gothenburg Horse Show arrangeras den 21-26 februari 2017 av Got Event, Göteborgs Stads evenemangs- och arenabolag, som driver tio arenor i Göteborg, bland annat Scandinavium.

För ytterligare information:
Tomas Torgersen, tävlingsledare Gothenburg Horse Show, tfn: 076-196 83 23
e-post: tomas.torgersen@gotevent.se
Patrik Fredriksson, sälj- och sponsorchef Got Event, tfn: 031-368 44 88,
e-post: patrik.fredriksson@gotevent.se
Lisa Robertson, Art Director och Brand Officer på Carpe Diem Beds of Sweden,
tfn: 070-855 04 99, e-post: lisa.robertson@hildinganders.com
www.gotevent.se

Gothenburg Horse Show är ett årligen återkommande evenemang i Göteborg och en av världens tre största inomhustävlingar för ridsport. Sedan starten våren 1977 har över 2,5 miljoner hästälskare besökt evenemanget. Det är ett samarrangemang mellan Got Event och Svenska Ridsportförbundet tillsammans med Internationella Ridsportförbundet, FEI.

2017 års tävlingar genomförs mellan den 21 - 26 februari.