Gallerix inleder samarbete med den globala bildbanken 1X

Som ett led i Gallerix utveckling av sin digitala försäljningskanal har ett samarbete med 1X inletts. Genom samarbetet kan nu Gallerix erbjuda professionellt fotograferade motiv till sina kunder. I det digitala galleriet på gallerix.se finns nu tillgång till tusentals bilder av högsta kvalitet. Kunden väljer själv på storlekar från 30x40 cm och uppåt. De kan i dagsläget välja mellan utskrift på högkvalitativt fotopapper, canvasduk eller affischpapper, och fler spännande alternativ för utskrift kommer att lanseras i en snar framtid.

Bildgalleriet är ett samarbete med 1X som är en världsomspännande fotocommunity med fotografer och medlemmar från över 160 länder. Alla bilder är noga utvalda av 11 professionella kuratorer vilket säkerställer i mycket hög kvalitet på utbudet i Gallerix websatsning. Bildgalleriet fylls hela tiden på med nya bilder.

- Det nya samarbetet med 1X möjliggör att vi kan tillgodose många kunders efterfrågan på högkvalitativ och dessutom helt unik fotokonst, vi kommer även fortsättningsvis erbjuda våra kunder att ladda upp sina egna digitala bilder från kamera eller mobil på gallerix.se för att sedan få dem utskrivna och hemlevererade säger Johan Sunnerstam, VD på Gallerix AB.

Läs mer om Gallerix: www.gallerix.se

Läs mer om 1x: www.1x.com

Galleriet lanseras med start i december 2013.

För ytterligare information och högupplösta bilder för publicering, vänligen kontakta Gallerix VD, Johan Sunnersten, tfn 018 18 68 00, E-post: johan.sunnerstam@gallerix.se