Santander blir unik huvudsponsor till En Svensk Klassiker

Santander Consumer Bank och En Svensk Klassiker inleder ett långsiktigt samarbete där den gemensamma nämnaren är värderingarna kring idrott, hälsa och en sund livsstil.

Vi startade närvaron i idrottsvärlden 2015 genom vår sponsring av längdskidåkaren Johan Olsson och Team Santander. Att bli huvudsponsorer till En Svensk Klassiker är ett efterlängtat nästa steg och jag ser fram emot ett innehållsrikt samarbete, säger Carolina Brandtman, vd för Santander Consumer Bank i Sverige.

- Vi är jätteglada för att få Santander som huvudsponsor i En Svensk Klassiker. Det är ett unikt samarbete eftersom Santander också går in som samarbetspartner i våra respektive lopp, säger Michael Thorén, vd på En Svensk Klassiker.

Santander Consumer Bank gjorde en stark varumärkesresa i Sverige under 2015 och blir alltmer kända på den svenska marknaden. Nu satsar man på hög närvaro på en arena som berör många.

Allt fler vet vilka vi är och känner till våra erbjudanden. Nu vill vi även stärka vår närvaro på platser och i engagemang där vi vet att en stor del av våra kunder befinner sig. Idrott förenar många människor, oavsett om man är utövare eller åskådare, säger Carolina Brandtman.

Alla kan förverkliga en klassiker
Alla människor har inte kapaciteten att genomföra En Svensk Klassiker. Däremot kan alla förverkliga sin egen klassiker genom att sätta upp personliga mål och fullfölja dem. Vi ser även fram emot att sjösätta konceptet på företaget och både utmana varandra, våra partners och våra kunder på ett roligt sätt, fortsätter Carolina Brandtman.

- Vi i En Svensk Klassiker är jättestolta över att ha både Santander och ICA som våra huvudsponsorer, två samarbetspartners som verkligen delar våra värderingar kring träning och en sund livsstil, avslutar Michael Thorén.

Önskas mer information eller bilder, kontakta
Maria Suneson, kommunikationschef Santander Consumer Bank, maria.suneson@santanderconsumer.se, tfn: 070-722 07 23.

Michael Thorén, VD En Svensk Klassiker, michael.thoren@ensvenskklassiker.se, tfn: 0705-597221.

www.santanderconsumer.se

I Sverige har Santander Consumer Bank 450 000 kunder och erbjuder sparkonton, privatlån, fordonsfinansiering, betal- och kreditkort och delbetalning i butik. Santander i Sverige har 380 medarbetare med kontor i Stockholm.

www.ensvenskklassiker.se

En Svensk Klassiker består av Engelbrektsloppet eller Vasaloppet, Vätternrundan, Vansbrosimningen och Lidingöloppet som tillsammans engagerar 180 000 motionärer året runt. En Svensk Klassiker bildades 1971 och hittills har 80 000 personer genomfört klassikern. När man genomfört de fyra loppen under en tolvmånadersperiod är man berättigad till En Svensk Klassikers diplom med ett unikt nummer. Man kan även köpa klassikermedaljen. Loppen genomförs i valfri ordningsföljd.