Hotellet är anpassat till den medvetna internationella gästen

ELITE HOTELS TAR ÖVER ETT AV MALMÖS FRÄMSTA HOTELL

Sveriges största privatägda hotellkedja, Elite Hotels of Sweden, fortsätter att satsa på Malmö och tar nu över ett internationellt välrenommerat hotell i kvarteret Rosen i Malmös innerstad.

Det etablerade hotellet byter namn till Elite Hotel Adlon och blir kedjans fjärde hotell på destinationen tillika trettiosjunde i landet. Hotellövertagandet är en del i en långsiktig satsning och Elite Hotels skriver ett längre hyresavtal med fastighetsägaren Balder.

- Det är ett välskött premiumhotell med stark internationell profil som tilltalar en annan målgrupp än våra nuvarande hotell, säger Jukka Turku, hotelldirektör för Elite Hotels i Malmö.

Elite Hotels har redan tre fullservicehotell med bästa läge i Malmö. Med Elite Hotel Adlon ökar kedjans rumskapacitet med hela 42 procent på orten vilket ger utrymme för att välkomna fler nöjda gäster i Sveriges tredje största stad.

- Malmö är en dynamisk hotelldestination där vi ser att det fortsatt finns långsiktigt spännande möjligheter för oss. Nya Elite Hotel Adlon blir ett fint tillskott till vår befintliga portfölj, säger Bicky Chakraborty, VD, ägare och grundare till Elite Hotels.

För frågor, vänligen kontakta:
Jukka Turku, Hotelldirektör Elite Hotels Malmö
jukka.turku@elite.se
+46-70-980 16 55
Karin Krook, Kommersiellt ansvarig på Elite Hotels of Sweden
karin.krook@elite.se

Elite Hotels är Sveriges största privatägda hotellverksamhet med 37 hotell på 23 orter. I koncernen ingår även Sveriges ledande pubkedja The Bishops Arms, som omsätter c:a 500 mkr på 40 enheter. VD, grundare och ägare är Bicky Chakraborty. Elite Hotels of Sweden har cirka 1500 heltidsanställda med huvudkontor i Stockholm. Koncernen omsätter ca 2,2 miljarder kronor årligen. Mer information om Elite Hotels finns på www.elite.se