DQC rekryterar och hälsar Erik Tevell välkommen till teamet!

Erik Tevell är en engagerad projektledare med gedigen erfarenhet av att driva projekt inom IT- och verksamhetsutveckling. Det sprids en positiv energi i rummet när Erik Tevell pratar om sitt arbete. Han har ett härligt driv och en tydlig passion för rollen som projekt- och förvaltningsledare.

– Jag trivs väldigt bra i IT-branschen och har ett extra stort intresse för projekt där verksamhetnyttan får stå i fokus, förklarar Erik som närmast kommer från CGI, där han drivit olika typer av IT- och verksamhetsprojekt. Erik har tidigare jobbat som projektledare för bl.a. Bankgirot och Unilever, men även leveransansvarig och programkoordinator i ett stort strategiskt programinitiativ inom Volvogruppen.

Arbetar efter kundens förutsättningar
DQC’s professionalitet, företagskultur och arbetsprocesser passar Erik, som ser fram emot att ta sig an nya utmaningar.

– Det känns inspirerande att få jobba i ett lite mindre företag mot medelstora kunder, där möjligheten finns att vara flexibel och anpassa projekten efter kundernas förutsättningar och behov. Att även se och förstå helheten är något centralt för att kunna tillföra maximal nytta till kunderna. För mig är det också viktigt att som konsult få en känsla av tillhörighet där man är anställd, även om man är ute på projekt hos en kund. Det ska därför bli väldigt kul att hänga med på DQC’s konferensresa senare i vår.

Erik gillar fart och fläkt, och har en aktiv livsstil där träning, resor, matlagning och umgänge med familj och vänner står i fokus.

Varmt välkommen till DQC!

– Med denna nyrekrytering så stärker vi vår position i Stockholm området där många av våra stora kunder finns och vi ser intressanta SharePoint projekt framöver, säger Jonas Andersson, VD på DQC.

För ytterligare information kontakta:

Lennart Overby, Konsultchef DQC
Tel: +46 70 777 93 50 eller e-post: lennart.overby@dqc.se