Lätt att hitta rätt med nya Doro PhoneEasy® 632

Många seniorer efterfrågar en mobiltelefon med GPS-funktion, utan att vilja ha en smartphone. Därför lanserar Doro nu Doro PhoneEasy® 632, en vikbar mobiltelefon med en rad enkla och smarta funktioner som GPS positionering med kompassfunktion. Doro PhoneEasy® 632 är dessutom utrustad med kamera, vädertjänst, e-post och molntjänsten My Doro Manager.

Nu lanseras Doro PhoneEasy® 632, en mobiltelefon utrustad med GPS som hjälper användaren att hitta rätt på shoppingturen eller utflykten. Med en rad enkla och smarta funktioner som e-post, kompass och kamera är Doro PhoneEasy® 632 ett bra val för den som inte efterfrågar alla funktioner som en smartphone erbjuder, eller föredrar vanliga knappar istället för pekskärm.

– Funktionerna i Doro PhoneEasy® 632 är baserade på insikter om användaren. Exempelvis vet vi att ett navigeringsverktyg efterfrågas, men att alla inte är redo för en smartphone. Vi har därför tagit fram en användarvänlig mobiltelefon med GPS-funktion, vilket blir en extra trygghet under svampturen eller vid besök i en ny stad, säger Camilla Nilsson, marknadschef på Doro.

GPS-funktionen är framtagen för att ge enklast möjliga vägledning. När användaren skriver in en adress pekar en pil ut i vilken riktning målet är och meddelar när man är framme.

Doro PhoneEasy® 632 har en ergonomisk design och en elegant dold display som visar klockan och lyser upp vid händelser som t.ex. nytt meddelande eller samtal. Ytterligare funktioner är kamera med blixt, en enkel e-postklient och en praktisk vädertjänst.

Precis som många andra mobiltelefoner från Doro är Doro PhoneEasy® 632 kopplad till molntjänsten My Doro Manager. Med hjälp av My Doro Manager kan en utvald vän eller släkting justera och uppdatera funktioner i mobiltelefonen från sin dator. På så vis kan användaren få hjälp att, till exempel, lägga till telefonnummer, hantera kalendern, dela bilder, eller spara en säkerhetskopia.

Den nya medlemmen av Doro-familjen finns i fyra snygga färger: Pearl Black, Pale Rose, Midnight Blue och Mocca/Champagne och finns tillgänglig i butik från och med september 2014.

Camilla Nilsson, marknadschef på Doro AB

För bilder och produktprover kontakta:
Maja Petersson, Grayling
Telefon +46 739071513, e-post maja.petersson@grayling.com

• phoneeasy 632
  • användarvänlig
  • enkel mobiltelefon
  • mobiltelefon
  • seniormobil
  • ergonomisk
  • gps

Doro AB är ett svenskt börsnoterat företag grundat 1974. Doro lanserade 2007 sin första enkla och användarvänliga mobiltelefon och är idag global marknadsledare inom kategorin. Doros produkter och lösningar finns i mer än trettio länder som spänner över fem kontinenter. I Doros utbud ingår mobiltelefoner, applikationer och mjukvara, fast telefoni, telecare och lösningar inom mHealth. Doro skapar förutsättningar för fler att anamma ny teknik och är vinnare av flera internationella priser och utmärkelser för sin produktdesign och innovationer. Aktien är noterad på OMX Nasdaq Stockholm, Nordiska listan, Mindre bolag och bolaget omsatte 1142,5 miljoner (EUR 128,9 miljoner) under 2013. Besök Doro på http://www.doro.com eller http://www.facebook.com/dorosverige.