Dataföreningen Kompetens och Talentum Events inleder nytt samarbete kring Bank 2.013

Dataföreningen Kompetens går in som strategisk partner i samband med den årligen återkommande konferensen Bank 2.0, som i år genomförs 24 oktober.

Årets konferens behandlar bland annat mobile banking och hur visionen om banken som möjliggörare i vardagen översätts till konkreta tjänster och lösningar.

Bland årets medverkande återfinns bland andra:

•  John Egan, Managing Partner, Webber Helix Group
•  Jon Matonis, Board Member and Secretary, Bitcoin Foundation
•  David Urbano, Director of Mobile Banking and Digital Networks, e-laCaixa
•  Peter Svensson, Program för Finansmarknadsforskning, VINNOVA
•  Daniel Daboczy, CEO and Co-Founder, Fundedbyme
•  Dr. Frank M. Hatheway, Chief Economist, NASDAQ OMX Group Inc

– Innovation, affärsutveckling och teknik är ju ämnesområden som i allra högsta grad engagerar våra målgrupper. Bank 2.013 samlar forskare och ledare med både internationell och lokal bakgrund som verkligen kan sätta fokus på den spännande utvecklingen inom bankbranschen. Vårt samarbete med Talentum Events gör att konferensen får ett större genomslag på marknaden, säger Marie Ställvik Sandberg, vd för Dataföreningen Kompetens.

– Bank 2.013 är ett inarbetat event som årligen drar hundratals deltagare som vill hålla sig uppdaterade inom affärsstrategier, teknik och innovation, säger Åsa Severgårdh, vd för Talentum Events. Med Affärvärlden som medarrangör är vi väl förankrade inom affärssidan. För att bättre nå ut bättre till IT-relaterade målgrupper har vi valt att samarbeta med Dataföreningen Kompetens, som har en stark position inom IT-området.

– Dataföreningen Kompetens har också en gedigen sakkunskap inom IT-området och bra koll på IT-frågorna som ligger överst på bankers och finansiella instituts agendor. Vi är väldigt glada över att ha fått till stånd det här samarbetet och ser med stor spänning fram emot ett riktigt bra event i slutet av oktober.

För mer information om konferensen, besök  www.bank20.se

För ytterligare information om Dataföreningen Kompetens, vänligen kontakta:
Marie Ställvik Sandberg, vd
Tel: + 46 (0)8 510 638 81
E-post: marie.s@dfkompetens.se

För ytterligare information om Talentum Events vänligen kontakta:
Åsa Severgårdh, vd
Tel. +46 (0)8-796 64 14
E-post: asa.severgardh@talentumevents.se

Om Dataföreningen Kompetens
Dataföreningen Kompetens erbjuder ett brett utbud av vidareutbildningar för IT-verksamma, verksamhetsledare och affärsutvecklare. Bolaget startades 2000 av Dataföreningen i Sverige och är föreningens utbildningsbolag för kompetensutveckling inom IT-relaterade yrken. Årligen arrangeras över 150 utbildningsaktiviteter - både öppna schemalagda och företagsinterna. Läs mer på www.dfkompetens.se

Om Talentum Events
Talentum Events är en ledande arrangör av B-2-B events som i 20 år har levererat affärskritisk information för beslutsfattare, chefer och experter. Idag har Talentum Events verksamheter i Sverige, Finland och Danmark och tillsammans erbjuder vi över 300 inspirerande arrangemang om året. Talentum Events ingår i den finska börsnoterade Talentum-koncernen som i Sverige ger ut välrenommerade tidskrifter som Affärsvärlden, Dagens Media, NyTeknik, Arbetarskydd och Lag & Avtal. Läs mer på www.talentumevents.se

• bank 2.013
  • mobile banking
  • samarbete

Mer om Dataföreningen Kompetens
Dataföreningen Kompetens erbjuder ett brett utbud av vidareutbildningar för IT-verksamma, verksamhetsledare och affärsutvecklare. Vi möter målgruppernas behov av kompetensutveckling genom att sammanföra dem med marknadens främsta experter.

Exempel på utbildningsområden är affärsutveckling, IT-governace, programledning, projektledning, agila modeller och metoder, processorientering, informationsmodellering, informationssäkerhet, kravanalys, upphandling, test och förvaltning

Varje år genomför Dataföreningen Kompetens cirka 150 utbildningsaktiviteter med över 3.500 deltagare. Bolaget omsätter cirka 50 miljoner kronor per år och räknas som en av de största inom marknadssegmentet. Dataföreningen Kompetens (DF Kompetens AB) är ett dotterbolag till Dataföreningen, en oberoende intresseorganisation för IT-verksamma.