Nya designproffs förstärker styrelsen i Design House Stockholm AB

Design House Stockholm har utsett Börje Fors till ny styrelseordförande och Margareta van den Bosch, tidigare Designchef H & M till ny styrelseledamot.

- Jag tror starkt på varumärket Design House Stockholm. Jag gillar deras koncept och deras designprodukter väldigt mycket, säger Börje Fors nytillträdd styrelseordförande för Design House Stockholm AB.

Börje Fors har många års erfarenhet från detaljhandel bland annat från Kapp Ahl, Duka, Kicks. Han har ett långt förflutet inom Kooperativa förbundet och har varit VD och koncernchef i Kooperativa Förbundet. Margareta van den Bosch har varit designchef de senaste 20 åren på Hennes Mauritz . Sen 2008 är hon Creative Advisor på H & M och därför haft möjlighet till att tacka ja till uppdraget som styrelseledamot.

Avgående styrelseordförande Curt Stjernlöf, fortsätter vara vice styrelseordförande, har med stor skicklighet utvecklat Design House Stockholm till ett av branschens mest framgångsrika designföretag. Han var bland annat en viktig och drivande kraft i processen med att utveckla varumärket internationellt.

Med de nya styrelsemedlemmarna Börje Fors och Margareta van den Bosch ska Design House Stockholm vidareutvecklas till ett ännu starkare internationellt varumärke med en tydlig miljöprofil.

- Vi har stor respekt för Börje och Margaretas kunnande inom retail och design, säger VD och huvudägaren Anders Färdig. Det är med stor glädje som jag välkomnar dem till vår styrelse.

För vidare information var vänlig kontakta: Hans Hjelmqvist, marknadschef, 0708-900301, hans@designhouse.se

www.designhousestockholm.com

Design House Stockholm fungerar som ett förlag för skandinavisk design. Vi utvecklar unika designprodukter allt från glas & porslin, möbler, belysning till mode. Designerna kommer till Design House Stockholm och presenterar sina produktidéer. Design House Stockholm väljer sedan ut de mest intressanta och unika designidéerna. Design House Stockholm arbetar med hela kedjan från produktutveckling, produktion, marknadsföring, försäljning dvs. till egna butiker och återförsäljare runt om i världen. Design House Stockholm ägs av Anders Färdig 69%, Gunnar Dahl 30% och Anders Nyrén 1%.

• Ekonomi

Pia Karlsson