Årets julklappar 2009 - svenskarna fryser!

Årets julhandel börjar gå mot sitt slut och vi kan nu konstatera vad som blev detta årets storsäljare på CoolStuff.

På första plats kom Slippies, släng in dem i mikron och plocka 90 sekunder senare ut ett par supermysiga tofflor som håller värmen i ca 2 timmar! Mellan 5 november och 15 december såldes totalt 2500 st Slippies.

Det kluriga vinpusslet Don´t break the bottle kom på andra plats, det såldes ca 2300 st under samma period.

Snug Rug, filten inbyggda ärmar som låter dig göra vad du vill utan att den kasar ner kom på tredje plats. En nyhet för i år, det såldes ca 1100 stycken.

"Det verkar som att svenskar vill ha klappar som vämer i kylan eftersom två av de tre toppsäljarna är produkter som hjälper dig att hålla värmen. Under julen säljer produkter som kanske inte annars är några storsäljare hos oss. Alla produkterna ovan är roliga julklappar som passar perfekt att ge bort till nästan vem som helst. Dessutom är de unika och ligger bra i pris. Så vi blev inte förvånade av årets topp-tre-lista" säger en av CoolStuffs inköpare Christian Omander.

Startskotet för julhandeln på CoolStuff.se brukar vara i början av november. Sista dagen för garanterad leverans innan jul är måndagen den 21 december kl 14.00.

För att få mer info om vilka produkter som ökar extra mycket till jul, vänligen kontakta:

Kajsa Knapp, Press, tel 0736-79 09 89, e-post: kajsa.knapp@coolstuff.se

• högtider

CoolStuff –Sveriges prylmecka!

Vi har som mål att erbjuda våra kunder de coolaste, snyggaste och mest innovativa prylarna på marknaden. Därför kallar vi oss Sveriges prylmecka! Vi arbetar kontinuerligt med att färbättra sortimentet genom att hitta nya roliga prylar, presenter och gadgets.

Vi har varit verksamma på nätet sedan -99 och blev 2008 utsedda till årets e-handlare i sverige av branshtidningen Internetworld. För mer info gå in på http://www.coolstuff.se.