Convini-koncernen växer starkt och tar in partner för fortsatt expansion

Convini - Mat och Kaffe på Jobbet - erbjuder måltidskoncept för mat, mellanmål, frukt samt kalla och varma drycker - allt som behövs för att tillgodose behovet av mat och dryck på arbetsplatser.

Sedan starten 1995 har familjeföretaget Convini ökat stadigt i omsättning, antal anställda och kunder. Idag har bolaget drygt 120 anställda, över 1 400 kundföretag med måltidsbutiker och cafélösningar samt en omsättning på ca 300 miljoner kronor. En omsättning som har mer än fyrdubblats de senaste 10 åren. Convini har verksamhet i Stockholm/Mälardalen, Göteborg och Malmö med omnejd.

Familjen Enqvist, ägare av Convini och AB Max Sievert har träffat en överenskommelse om partnerskap i Convini-koncernen innebärande att AB Max Sievert från den 21 november blivit 30%-ig delägare och partner i Convini Sverige AB med dotterbolaget Convini Kaffe AB.

Parternas ambition är att genom ett partnerskap på 50/50 basis gemensamt verka för att långsiktigt vidareutveckla Convini - idag ledande i Sverige i sin nisch - först och främst i Sverige men på sikt även internationellt. Utvecklingen ska ske både genom organisk tillväxt och genom förvärv.

- Genom partnerskapet med AB Max Sievert tillförs Convini den kunskap, erfarenhet och de finansiella resurser som behövs för en fortsatt framgångsrik utveckling av Convini på marknaden, säger Anders Enqvist, grundare och ägare av Convini.

Mer information om företaget finns på www.convini.se

AB Max Sievert investerar långsiktigt i välskötta svenska och nordiska företag utan sk exithorisont och med låg skuldsättning. Ambitionen är att som aktiv hel- eller delägare bidra till företagens vidareutveckling.

För ytterligare information se www.maxsievert.se.

För mer information kontakta Convini's VD Jonas Kaveryd, jonas.kaveryd@convini.se, 08-600 73 00.

Convini – Mat och Kaffe på Jobbet - erbjuder måltidskoncept för mat, mellanmål samt kalla och varma drycker - allt som behövs för att tillgodose behovet av mat och dryck på arbetsplatser. Sedan starten 1995 har familjeföretaget Convini ökat stadigt i omsättning, antal anställda och kunder. Idag har bolaget drygt 120 anställda, över 1 400 kundföretag med måltidsbutiker och cafélösningar samt en omsättning på ca 300 miljoner kronor. En omsättning som har mer än fyrdubblats de senaste 10 åren. Convini har verksamhet i Stockholm/Mälardalen, Göteborg och Malmö med omnejd.