IT-företaget Codemill förstärker säljorganisationen med affärsutvecklare

Umeå-baserade IT-företaget Codemill förstärker sin säljorganisation med rekryteringen av Johannes Eriksson, som senast kommer från Mynewsdesk. Johannes kliver in rollen som affärsutvecklare, med fokus på att få fler internationella storkunder till Codemills konsult- och produktsatsningar.

Johannes Eriksson är civilekonom i grunden och kommer närmast från Mynewsdesk i Umeå där han under de senaste fyra åren haft olika roller inom försäljning och ledarskap, senast i rollen som Regionchef för Norrland.

- Jag har följt Codemill under en längre tid så det känns otroligt kul och inspirerande att bli en del av gänget och vara med på den spännande resa som ligger framför oss. Jag hoppas och tror att jag ska komma in med nya idéer och insikter som ska ta försäljningen till nästa nivå, säger Johannes Eriksson, ny affärsutvecklare på Codemill.

Johannes tillträdde tjänsten den 14 augusti och han börjar direkt att förbereda sig för den stora branschmässan IBC i Amsterdam i mitten av september.

- Jag är väldigt nöjd med rekryteringen av Johannes och vi är glada att kunna välkomna honom till Codemill-familjen. Jag har sett hur Johannes varit drivande i uppbyggnaden av Mynewsdesk i regionen. Nu är det dags att vända blicken ut mot en internationell marknad och han får en rivstart med IBC-mässan i Amsterdam i september, säger Rickard Lönneborg, VD på Codemill.

- Jag ser väldigt mycket fram emot IBC, det kommer att bli ett ypperligt tillfälle att lära känna media- & broadcast-branschen och knyta viktiga kontakter för framtiden, avslutar Johannes Eriksson.

För mer information, kontakta:
Rickard Lönneborg, VD Codemill
rickard.lonneborg@codemill.se

• Working life

• accurate player
  • codemill

• Västerbotten

Codemill
Codemill is an IT-company from northern Sweden. We’re a dedicated team who love code, customers, and creativity. You’ll never find a partner like us when it comes to video technology and MAM-systems. Welcome to the Codemill-family!

Henrik Lundgren

Press contact Chief Sales Officer - Accurate Player & Codemill Internationellt sälj och partners +46 (0) 70-531 34 00

Rickard Lönneborg

Press contact CEO - Codemill Codemill 073-038 74 43