Byggvarulistan.se etablerar sig i Norge

Tillsammans med ByggeBolig.no, Norges största forum för gör-det-självare, lanseras Byggvarelisten.no. Målet är att ha en enklare version online under februari månad och en fullskalig prisjämförelsesajt till sommaren.

• –I Norge lägger man mer pengar på renovering och nybyggnad än vad vi gör i Sverige per person. Gör-det-själv-marknaden är väldigt stor så för oss är det ett naturligt nästa steg och vi är otroligt glada att ha hittat en partner som ByggeBolig.no, säger Byggvarulistans VD Magnus Svensson.

Med Byggebolig.no som partner förväntar sig Byggvarulistan en snabb tillväxt med hjälp av den trafik ByggeBolig.no har idag.

VD för det nya norska bolaget blir Christian Mjønes, daglig leder på ByggeBolig AS.

• -De senere årene har vi sett en oppblomstring av nettbutikker med enkeltvarer fra den tradisjonelle byggevarehandlen. Varene selges som hyllevarer og henvender seg mer til den som kun jakter lave priser enn til den som stiller krav til kvalitet, kompetanse og vareutvalg. Konseptet fra byggvarulistan.se kan være ”the missing link” i måten den tilgjengeliggjør byggevarer for netthandel. Med posisjonen til byggebolig.no og teknologien til Byggvarulistan har vi et fantastiskutgangspunkt til å lykkes i Norge, säger Christian Mjønes.

Etableringen i Norge blir även ett eldprov för att testa skalbarheten.

• -Vi har en stabil teknisk plattform och nu får vi ett första test på skalbarheten. Det blir ett spännande år där vi tillsammans med ByggeBolig.no bygger vidare mot ett bra internationellt koncept, säger Byggvarulistans CIO Patrik Dahlén.

Nedladdningsbara logotyper och bilder på bl.a. Magnus Svensson, Christian Mjønes och Patrik Dahlén finns tillgängliga på http://byggvarulistan.se/press

Magnus Svensson, delägare och grundare Byggvarulistan i Sverige AB

Tel +46 704 449 987

Mail magnus@byggvarulistan.se

Patrik Dahlén, delägare och CIO Byggvarulistan i Sverige AB

Tel +46 703 200 226

Mail patrik@byggvarulistan.se

Christian Mjønes, daglig leder ByggeBolig AS

Tel +47 920 10 205

Mail cm@byggebolig.no

• diy
  • startup
  • start-up
  • norge
  • utlandslansering
  • teknikföretag
  • renovera
  • entreprenörer
  • byggbeskrivningar

Byggvarulistan.se är en oberoende jämförelsesida som riktar in sig mot Gör-Det-Själv-marknaden. Konsumentens ska hitta byggvaror från e-handlare, fysiska byggvaruhus och kunna få en prisöversikt på hela sitt byggprojekt. Byggvarulistans filosofi är att konsumenten lättare ska hitta både priser och förstå de olika kvalitetsskillnaderna på byggvaror på den svenska byggvaruhusmarknaden.