Conor McGregor ny ambassadör för Betsafe

Spelbolaget Betsafe, känt världen över för sina sponsorskap och innovativa kampanjer, har kontrakterat UFC-stjärnan Conor McGregor som varumärkesambassadör inför superfighten mot Floyd Mayweather i Las Vegas den 26 augusti.

Spelbolaget Betsafe meddelar att man kontrakterat UFC-stjärnan Conor McGregor som varumärkesambassadör inför den mest omtalade boxningsfighten i världshistorien: Mayweather mot McGregor i Las Vegas den 26 augusti. Dessutom ger Betsafe oddsen 49 gångerna pengarna till alla sina nya kunder som spelar på att Conor McGregor besegrar Floyd Mayweather i mästarmötet.

Floyd Mayweather har gjort fem varumärkesansökningar kring att han vid en eventuell vinst gått obesegrad genom 50 boxningsmatcher: 50-0. McGregor är fast besluten om att Mayweathers meritlista inte ska överskrida 49 vinster. För att uppmärksamma detta så erbjuder Betsafe odds på 49 gånger pengarna till alla nya kunder som satsar på att den irländska superstjärnan kommer att segra.

Alla kunder hos Betsafe som spelar på superfighten är med och tävlar om en resa till Las Vegas tillsammans med Betsafe i McGregors privatjet ”Notorious Airways”.

- Idag är jag glad över att kunna meddela att jag samarbetar med Betsafe. Det är en stor ära för mig att vara ambassadör för detta fantastiska varumärke. Även om riktiga spelare vet när oddsen talar emot dem, så vet vi också att passion övervinner oddsen, säger McGregor.

Betsafe kommer att sponsra Conor McGregor de närmaste 18 månaderna på den europeiska marknaden. Betsafes logotyp kommer att tryckas på McGregors shorts till den kommande stormatchen mot Mayweather. Med sitt sponsorskap vill Betsafe föra sina kunder närmare UFC-stjärnan genom att skapa exklusivt och innovativt innehåll med McGregor tillsammans med The Mac Life. Man kommer också att erbjuda skräddarsydda odds och spelerbjudanden.

- Vi är stolta över att kunna utannonsera vårt nya partnerskap med Conor McGregor. Conor är en av världens största idrottare idag, känd för sin extrema talang, arbetsetik och personlighet. Detta är värderingar som vi speglar varje dag på Betsafe. Vi tror starkt att passion alltid övervinner oddsen, och det finns ingen sportstjärna i världen idag som inspirerar och förkroppsligar passion lika mycket som Conor. Det är ett stort nöje att vara en del av Team McGregor, och vi ser mycket fram emot att vara i hans ringhörna under de närmaste 18 månaderna, säger Nicola Fitton, Managing Director på Betsafe.

Conor McGregor ansluter sig till Betsafes växande lista av sponsorskap som även inkluderar Manchester City, Tony Bellew och Cage Warriors.

För mer information, besök www.betsafe.com

För mer information, vänligen kontakta:

Matt Parkes, Global Head of Publicity

Email:matt.parkes@betssongroup.com

Mob: +356 7 9434326

49/1, regler och villkor

Erbjudandet är tillgängligt för nya kunder i Sverige som har registrerat ett konto från den 9 augusti 2017 kl. 12:00 och framåt. Maximal tillåten insats att spela på den boostade marknaden är £1/€1/$1/10 SEK/10 NOK. Betsafe.com förbehåller sig rätten att justera, ändra, avbryta eller avsluta kampanjen av vilken orsak som helst.

Om en dispyt skulle uppstå är alla beslut som fattas av Betsafe.coms ledning slutgiltiga. Erbjudandet är enbart tillåtet en gång per person, hushåll, adress, emailadress, betalkort samt IP adress.

Betsafes allmänna regler och villkor gäller.

“Notorious” VIP-helg, regler och villkor

Det här erbjudandet är bara tillgängligt för kunder som bor i Sverige. Kampanjen pågår från den 9 augusti 2017 till och med den 15 augusti 2017. För att kvalificera sig behöver man lägga ett spel på minst 10 kr på valfri marknad i fighten mellan McGregor mot Mayweather. För att kunna vinna priset måste även svaret på frågan vara korrekt.

Totalt kommer ett par biljetter vara tillgängliga under kampanjperioden. Vinnaren kommer att lottas den 16 augusti 2017 och kommer att bli kontaktad kl 12.00 CEST samma dag.

Rimliga försök via telefon och email kommer att göras för att kontakta vinnaren. Misslyckas man med att svara på något av våra försök inom 24 timmar så kommer priset att förverkas, och en ny vinnare kommer att lottas ut.

Genom att acceptera priset så godkänner vinnarna att deras bild och namn kan komma att användas i PR-material på Betsafes webbsida, i video och i annan media.

Alla utgifter och oförutsedda kostnader som uppstår utöver Betsafes prispaket är vinnarens eget ansvar.

Inget kontant- eller bonusalternativ kommer att erbjudas. Biljetterna kan ej bytas för kontanter eller för annat pris och är inte överförbara. Vinnarna måste vara berättigad att resa till USA och Storbritannien mellan den 25 augusti 2017 och den 27 augusti 2017 samt vara över 21 år när resan äger rum för att vara lämpad för att vinna priset.

Det är vinnarnas ansvar att se till så att man har alla resedokument, visa och uppfyller andra krav för att kunna resa till USA.

Vinnarna kommer att behöva visa upp legitimation för att få inträde till arenan.

Prispaketet inkluderar:

-Två biljetter till fighten mellan Conor McGregor mot Floyd Mayweather den 26 augusti

-3 nätters VIP-vistelse för två på lyxhotellet Bellagio

-Flyg till Las Vegas med McGregors privatjet

Betsafe.com förbehåller sig rätten att justera, ändra, avbryta eller avsluta den här kampanjen av vilken orsak som helst.

Allmänna regler och villkor gäller.

Lottningen kommer att ske kl. 12:00 CEST den 16 augusti 2017. Vinnaren kommer att bli kontaktad omedelbart. En ”Notorious” VIP-helg kommer att lottas ut i Sverige.

Robin Olenius

Pr-chef Betsafe 0761805543