Storytel uppdaterar synen på läsning i ny kampanj

När, var och hur vi läser är under förändring. Svenska Storytel driver utvecklingen genom att vara en av de de ledande globala aktörerna inom streamade ljudböcker. I en ny global kampanj på temat “Read the way you want” utmanar Storytel läsbegreppet.

Läsande behöver inte längre vara en stillasittande syssla som kräver fullt fokus, total tystnad och en fåtölj. En bok kan nu konsumeras på väg och på språng, kanske samtidigt som man sysslar med annat. Med direkt tillgång till tusentals titlar kan man enkelt välja bok efter situationen man befinner sig i. En ljudboksserie i flera delar för långresan, en kortare berättelse för morgonpendlingen eller ett pass på gymmet.

Storytel har under flera år varit den ledande aktören inom ljudböcker på hemmaplan i Sverige och övriga Norden men expanderar nu i allt snabbare takt i resten av världen. Den nya kampanjen “Read the way you want” (Läs som du vill) är framtagen för alla Storytels marknader – bland annat Norden, Ryssland, Spanien, Indien och Förenade Arabemiraten.

– Det finns en stor komplexitet på ljudboksmarknaden. På nya marknader handlar det om att förklara vad ljudböcker är och på mogna marknader om att kommunicera fördelarna med tjänsten och att lyfta innehållet. Tillsammans med B-Reel har vi hittat en långsiktig vision som frigör läsandet och samtidigt tar tillvara på kraften i våra marknaders mångfald. Den här kampanjen är ett första steg i vår utveckling mot visionen, säger Kajsa Berthammar, global marknadschef på Storytel.

B-Reel vann det globala byråuppdraget för Storytel i januari och den nya kampanjen började utvecklas omedelbart. Kampanjen syns från och med nu i alla typer av kanaler på 12 marknader.

Se eller ladda ner filmen – Storytel Read the way you want: https://vimeo.com/274097152

Kund, Storytel: Kajsa Berthammar, Head of Global Marketing, och Karin Thompson, Graphic Team Leader
Byrå: B-Reel
Byråproducent: Markus Ahlm / Colony
Produktionsbolag: BRF
Regissör: Magnus Härdner
Producent: Eliza Jones
DoP: Tim Sidell
Klippare: Gustav Öström
Grading: Oskar Larsson / Tint
Ljud: Kim Creutzer / Red Pipe
Online: BRF
Musik: Lisa Holmqvist
Stillbild: Björn Terring

Jesper Kling, MD, B-Reel Stockholm
jesper.kling@b-reel.com, +46 70 924 87 27

Svenska B-Reel är en kreativ och strategisk fullservicebyrå med sex kontor i fem länder och har flera gånger listats som en av världens främsta byråer. På kundlistan finns bland annat Google, Storytel, Netflix, H&M och LVMH.