Följ Team Nordmark på marathon med ASICS Pace Your Race karta

ASICS är stolt sponsor till Team Nordmark som består av Mikael Nordmark och hans 5-årige son Hugo som har en allvarlig hjärnskada och behöver hjälp med allt.

Den 31 maj springer de ASICS Stockholm Marathon ihop. Pappa Mikael Nordmark kommer skjuta på Hugos springvagn från starten på Lidingövägen till målet på Stadion.

- Det betyder otroligt mycket att få göra något ihop, vilket inte är så lätt när det gäller Hugo, samtidigt som det är en riktigt tuff utmaning för oss bägge två. Jag blir otroligt berörd bara jag tänker på loppet, säger Mikael Nordmark.

Team Nordmark siktar på att komma i mål på runt 4.30 timmar. Med hjälp av ASICS Pace Your Race teknik som finns i ASICS Flagship Store på Hamngatan 15, Norrmalmstorg, så kan man få en karta med anpassade hålltider baserad på den sluttid man anger. Med den kartan i hand så vet nära och kära var och när de ska hålla utkik efter löpare de har kommit ut för att heja lite extra på. De får också tips om vilka tunnelbanestationer det är bäst att använda för att komma dit man vill. Löparen får i sin tur ett armband med hålltider.

Enligt Pace Your Race kartan kommer Team Nordmark passera följande platser vid dessa ungefärliga tider:

• Starten - Stockholms Stadion kl 12.00
  • 10 Km kl 13.03
  • 21 Km (halvmarathon) kl 14.15
  • 37 km (Stadshuset) kl 15.56
  • Mål - Stockholms Stadion kl 16.30

För att nå målet 4.30 gäller det att hålla ett 6.23 min/km tempo, vilket är en snittfart på 9.38 km/h.

Vad vill du att åskådare och löpare ska få med sig när de ser er vara med?

- Att alla kan vara med. Oavsett funktionshinder så kan alla vara med efter sina förutsättningar. Jag vill också att folk ska tänka på vår insamling och stötta den med pengar. Vi samlar in pengar till Riksförbundet för Rörelsehindrade Barn och Ungdomar projekts "Aktiv liv för alla" som syftar till att ge funktionshindrade barn och ungdomar möjligheter att idrotta, oavsett funktionshinder. Och så får de gärna heja utav bara tusan. Det kan vi behöva!

Team Nordmark planerar att springa ASICS Stockholm Marathon tillsammans i grupp med niolöpare för att kunna ha full koll på att Hugo mår bra under hela loppets gång och för att säkerställa så att andra löpare inte springer in i barnvagnen.

Löparna som är med är Gustav Wiberg, Karna Wiberg, Patrik Attemark, Desiree Falk Olsson, Alexandra Rydholm, Mårten Thorslund, Stefan Lagerqvist, Jonas Köhler och Vanessa Åsell Tsuruga.

ASICS önskar Team Nordmark lycka till den 31 maj och hoppas att många kommer ut och hejar på dem och alla andra som anmält sig till loppet.

Vill du har din egen Pace Your Race karta till loppet så är du varmt välkommen förbi ASICS Flagship Store på Hamngatan 15, Norrmalmstorg.

Kontakta gärna Mikael Nordmark för mer information om Aktivt liv för alla:

mikael@godassistans.nu