Aberdeen hyr ut 3 300 kvm till PS Communication

Aberdeen Property Investors har hyrt ut 3 300 kvm till PS Communication i SEB Trygg Livs fastighet Skutan 19 på Kungsholmen i Stockholm. Det är möbelföretaget ROOMs gamla lokaler som nu får en ny hyresgäst.

PS Communication är nordens största kommunikationsbyrå inom så kallad Brand Experience. Företaget arbetar främst med upplevelsebaserad kommunikation och mötesarrangemang är en viktig del av företagets verksamhet.

- Både fastigheten och lokalen har en unik karaktär som lämpar sig väl för PS Communications upplevelseverksamhet. Det är mycket glädjande att vi hittat ett samarbete med en hyresgäst som verkligen tar till vara på de möjligheter som lokalen erbjuder, säger Erik Skalin, uthyrningsansvarig på Aberdeen.

I de 3 300 kvm stora butikslokalerna skapar PS Communication en av Stockholms största byrålokaler under konceptet ”House of Experience”. Lokalerna kommer bland annat att användas som en arena för exempelvis lanseringar, modevisningar och andra event.

- Utöver våra nästan 100 anställda på PS Communication i Stockholm så är tanken är att vi ska skapa ett kluster av kreativa bolag inom upplevelsekommunikation att sitta tillsammans med i denna lokal. Vi söker videobolag, webbyråer, PR byråer, designbyråer mfl som vill dela och skapa ett House of Experience tillsammans med oss. På så sätt vill vi leva som vi lär, säger Patrick Walldén, VD på PS Communication.

Kontaktpersoner:

Erik Skalin, Uthyrningsansvarig, Aberdeen Asset Management
Tel: 08-412 86 84, 070-256 32 89
E-post: erik.skalin@aberdeen-asset.com

Marita Loft, Head of Real Estate Investment Management, SEB
E-post: marita.loft@seb.se

Patrik Walldén, VD, PS Communication
Tel: 08-546 22 600
E-post: patrick.wallden@ps-communication.se

Om Gamla Livförsäkrings AB SEB Trygg Liv
Gamla Livförsäkringsaktiebolaget SEB Trygg Liv är fastighetsägare till en portfölj bestående av fastigheter i Sverige och London med ett totalt värde av 17,1 miljarder.

Aberdeen Asset Management är ett oberoende internationellt kapitalförvaltningsföretag. På fastighetssidan förvaltar Aberdeen cirka 250 miljarder kronor genom fondprodukter och förvaltningsmandat, varav ca 23 miljarder kronor i Sverige.