​Londons syklister bruker ny teknologi til å markere farer i trafikken

​Londons syklister bruker ny teknologi til å markere farer i trafikken

Med deres unike airbag for syklister, har det svenske selskapet Hövding revolusjonert sykkelverdenen. Nå vil selskapet hjelpe til med å gjøre London til en sykkelvennlig by. Ved å bruke en digital knapp festet til sykkelstyret vil syklister ”Give a Beep” for å vise Londons borgermester farlige områder som trenger utbedring.

London er en av verdens travleste byer. På grunn av dårlig sykkelinfrastruktur, farlige veier, kryss og mye trafikk, føles byen veldig utrygg for syklister. Studier viser at hundretusener av mennesker har lyst til å sykle, men at de ikke tørr å gjøre det. Dette er noe Hövding, med hjelp fra Mynewsdesk, har lyst til å endre på med initiativet ”Give a Beep”. Initativet vil samle data om gater og veikryss i London som er farlige for syklister, ved å utstyre dem med en digital knapp de monterer på sykkelstyret, eller fester til klærne sine.

–London er en verdensmetropol, og har alle muligheter til å å forbedre sykkelinfrastrukturen for de som ønsker å bruke den. Flere burde ha muligheten til å sykle og føle seg trygge mens de gjør det, men dagens infrastruktur tillater ikke dette. Derfor vil vi løfte problematikken frem i lyset, og presse på med en kampanje for tryggere sykkelforhold, hvor syklistene selv rapporterer om stedene som trenger forbedring. Det er viktig for oss å bidra til et trygt og sykkelvennlig miljø, hvor perspektivet til syklisten er i fokus, sier Anna Katarina Skogh, markedsdirektør i Hövding.

Via Bluetooth er knappen på sykkelstyret koblet til appen ”Flic” på syklistenes telefon. Når syklisten trykker på knappen, blir det samlet data fra det eksakte stedet, som igjen vil vises i et kart på kampanjesiden, som også er oppdatert og vises i sanntid. Formålet med dette er å markere og rette fokus på alle de farlige gatene og kryssene i London. Videre vil syklistene "Give a Beep" om de utrygge omgivelsene de må forholde seg til. Hver gang de trykker på knappen, vil en e-post bli sendt til Londons borgermester, hvilket vil gjøre han oppmerksom på, og oppfordre han til å holde løftet sitt om å gjøre London til en eksemplarisk sykkelby.

I første omgang vil 500 knapper bli delt ut til medlemmer og støttespillere av The London Cycling Campaign, som er verdens største lobbyorganisasjon for urban sykling. Deres 12 000 medlemmer og 30 000 støttespillere jobber iherdig for bedrede forhold for sykling i Englands hovedstad.

–Ved å forplikte seg til London Cycling Campaign sitt Sign for Cycling-løfte, har Londons nye borgermester, Sadiq Khan, lovet å gjøre sykling i London trygt og attraktivt for alle. De 500 som vil gi ham et "beep", vil forhåpentligvis gi han mange påminnelser om å holde løftet sitt, sier Amy Summers, kampanjekoordinator i London Cycling Campaign.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Anna Katarina Skogh
E-post: anna-katarina.skogh@hovding.com
Telefon: + 46 (0)76-046 44 32

Amy Summer
E-post: amy@llc.org.uk
Telefon: +44 (0)797 9757 100

Om Hövding
I løpet av de siste tre årene har Hövdings airbag-hjelm for syklister blitt lansert internasjonalt, og er nå i femten markeder i Europa og Japan. Hövding er tilgjengelig hos over 600 forhandlere, samt på www.hovding.com. Bare i Sverige er den tilgjengelig hos mer enn 100 forhandlere. Selskapet har 22 ansatte i Malmö, Sverige. Hövding ble også notert på Nasdaq First North 16. juni 2015.

Om London Cycling Campaign
London Cycling Campaign er en 12 000-medlemmer sterk veldedig organisasjon, hvilket driver kampanjer for at alle som sykler eller ønsker å sykle, skal få en stemme i Stor-London. London Cycling Campaign streber etter by som oppfordrer innbyggerne til å sykle, hvilket igjen skaper et sunnere og lykkeligere sted for alle.

Om Mynewsdesk
Mynewsdesk er verdens ledende alt-i-ett digitale PR-plattform. Over 5000 varemerker som Oslo Lufthavn, TV2, Telenor og Kulturetaten bruker nyhetsrom på Mynewsdesk for å publisere og distribuere sine nyheter, øke sin synlighet, samt knytte relasjoner med sine interessenter.

For mer informasjon om Mynewsdesk, følg oss på:

Slideshare
Nyhetsrom

______________________________________________________________________

Del dine nyheter med Mynewsdesk

Mynewsdesk er Nordens ledende digitale PR-plattform. Over 5000 varemerker som Oslo Lufthavn, TV2, Telenor og Kulturetaten bruker nyhetsrom på Mynewsdesk for å publisere og distribuere sine nyheter, øke sin synlighet, samt knytte relasjoner med sine interessenter.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no