Tero Pitkämäki sai If Urheilijapalkinnon

Tero Pitkämäki on valittu vuoden 2013 If Urheilijapalkinnon saajaksi. Maailmanmestari Pitkämäki palasi Vaasan Kalevan kisoissa kilpakentille runsaan viiden viikon kilpailutauon jälkeen ja voitti Suomen mestaruuden ylivoimaisesti erinomaisella tuloksella 85,70 metriä.

If jakoi nyt viidennen kerran Kalevan Kisoissa oman palkintonsa, If Urheilijapalkinnon, joka tukee perinteikästä Kalevan maljaa. Kiertopalkinto annetaan vuosittain Kalevan kisoissa parhaiten menestyneelle urheilijalle. If haluaa korostaa täysipainoisen yksilösuorituksen merkitystä sekä huippu-urheilun tärkeää asemaa yleisurheilussa. Palkinto luovutetaan Pitkämäelle syksyllä järjestettävässä Yleisurheilugaalassa.

Vuonna 2009 If Urheilijapalkinnon sai pituushyppääjä Tommi Evilä, vuonna 2010 keihäänheittäjä Tero Pitkämäki, vuonna 2011 keihäänheittäjä Ari Mannio ja viime vuonna keihäänheittäjä Antti Ruuskanen.

If Urheilijapalkinnon on veistänyt Väinö Lätti, jonka teoksia leimaa vastakohtaisuus ja materiaalien vuoropuhelu. Urheilijapalkintoa voi luonnehtia ajattoman kauniiksi. Veistoksen sysimusta kivinen jalusta toimii vastakohtana teräksen kauniille heijastavalle pinnalle. Jalusta henkii vakautta kun taas teräksiset muodot johtavat ajatusta keveästi kohti korkeuksia.

Suomalaiset yleisurheiluseurat ovat kamppailleet jo yli sata vuotta henkivakuutusyhtiö Kalevan mukaan nimetyissä Kalevan kisoissa. Perinteen mukaan Kalevan kisoissa ja myös muissa SM-tason kilpailuissa parhaiten menestynyt seura saa haltuunsa vuodeksi arvokkaan Kalevan maljan.

Viestintäjohtaja Ainomaija Pippuri, puh. 050 424 4217, ainomaija.pippuri@if.fi

• kalevan kisat

If vakuuttaa kaiken, mikä on elämässä arvokasta: ihmiset, eläimet, kodit, autot ja paljon muuta. Autamme myös yrityksiä turvaamaan toimintansa silloin, kun vahinko sattuu. 6 200 ammattitaitoista työntekijäämme huolehtivat, että 3,6 miljoonaa asiakastamme Pohjoismaissa ja Baltiassa saavat tarvitsemaansa apua ja oikeanlaista turvaa – jos jotain sattuisi tapahtumaan. If kuuluu Sampo-konserniin.