Pressmeddelande -

XnX Data AB introducerar Norstedts stora svenska ordbok till Quicktionary2 översättningspennor

XnX Data AB lanserar Norstedts stora svenska ordbok till Quicktionary2 översättningspennor.

Norstedts Stora Svenska ordbok förklarar ord och uttryck på svenska samt uttalar orden på svenska – direkt i pennan.

Kortet är tänkt för den som studerar svenska på högstadie-, gymnasie- eller högskolenivå samt andra som snabbt behöver hitta betydelsen av ord eller uttryck utan att behöva slå upp i papperslexikon. Det är ett bekvämt hjälpmedel för den som läser skönlitteratur, tidningar, viss facklitteratur och övrig litteratur på svenska. Ordlistan innehåller 575.000 ord.
Här presenteras och förklaras en stor del av det moderna svenska ordförrådet, med exempel, synonymer, böjningar och ordklasser.

Med Norstedts stora svenska ordbok  i pennan uttalas även orden som finns i förklaringarna och med ett knapptryck kan man även slå upp betydelsen av dessa”.
Detta lexikon är även ett bra hjälpmedel för invandrare som studerar mera avancerad svenska och för den som har dyslexi och/eller lässvårigheter.

För Quicktionary2 pennan över en maskinskriven eller tryckt text så förklaras orden direkt i pennan.

Kortet innehåller också Wizcoms engelsk-svenska ordlista med 300.000 ord och uttryck, viket gör att pennan även kan översätta engelska till svenska samt uttala inskannad text på engelska.

Detta kort är det senaste tillskottet i en serie elektroniska lexikon anpassade för den svenska marknaden.

En Quicktionary2 översättningspenna är snabbare än ett papperslexikon och lättare att ta med sig än en dator eller läsplatta. Läs mer här.

För mer information kontakta oss på: 08-626 71 00, info@xnxdata.se eller se www.xnxdata.se

Hälsningar
XnX Data AB

Kalle Wannberg

• wizcard
  • läspenna
  • dyslexi
  • sfi
  • ordlista
  • synonymer
  • text till tal
  • lexikon
  • norstedts
  • svenska

XnX Data - ett kreativt företag med innovativa datalösningar. Vår specialkompetens finns inom taligenkänning och röststyrning, språk-, skanning-, läs- och översättningspennor, dokumenthantering/OCR, webbenkäter,digitala pennor och IT-säkerhet.