XnX Data AB - Ny distributör för Wizcom Technologies Quicktionary-pennor

För Quicktionary 2 över texten i en bok eller tidning och den översätts - direkt i pennan

XnX Data AB distriburerar Quicktionary övesättnings- och skanningpennor.

Quicktionary2 - den enklaste pennan arbetar helt fristående från PC och översätter från engelska till svenska med hjälp av en ordlista innhållande 300.000 ord. Den uttalar också de engelska orden direkt i pennan.

Quicktionary2 Premium - arbetar fristående från PC vid översättning och kan arbeta med ett 25-tal olika lexikon, som gratis kan laddas ner och bytas ut beroende på vilket språk man vill arbeta med för tillfället.

Quicktionary2 Premium kan anslutas tiill PC vid direktskanning av text och siffror. OCR-nummer från räkningar kan läsas in direkt i aktuellt fält vid internetbetalningar.
Pennan kan vid fristående skanning också lagra upp till 20.000 rader inskannad text för senare överföring till PC, där texten kan redigeras.

Quicktionary2 Premium Professional - är tekninskt samma penna som Premiumpennan, men innehåller förutom den engelsk-svenska standarordlistan också som standard 9 professionella engelsk-engelsa ordlistor med förklaringar av ämnesspecifika ord och uttryck inom bl a medicin, naturvetenskap, ekonomi, geografi och data.

Pennorna är utmärkta för studerande, resande, forskare och affärsmän samt övriga personer som läser utländsk litteratur och direkt behöver en snabb översättning av eller förklaring av främmande ord och uttryck.

Quicktionary2 Premium och Premium Professional kan också skanna in text direkt till uppläsningsprogram (talyntesprogram) som Budgie Pro eller skanna in större textmängder direkt till on-line översättningsprogram som Google Översätt, Systran mm.

För mer information se www.xnxdata.se eller kontakta Kalle Wannberg på 08-626 71 00.

• skannerpenna
  • läspenna