Xelera, koncept- och webbyrå i Göteborg presenterar Nord- Resor.

Xelera, koncept och webbyrå i Göteborg presenterar stolt: Nord Resor.

Nord-Resor var i behov av en ny webbplats för en enklare hantering av bokningar och ett snyggt sätt att exponera paketresor för att locka användaren till en snabb affär. Dessutom var det dags att få en grafisk renovering av den nya webbplatsen. Det var viktigt att den nya webbplatsen förmedlade glädjen som kommer med en klassisk fjällresa.

Genom att ta fram en design som andades en solig vinterdag i backen och som aldrig gick ifrån den grafiska profilen, snarare förstärkte den, så fångade vi det rätta uttrycket. Vi utvecklade ett omfattande bokningssystem och en Excell-koppling som gjorde det enkelt för kunden att kontinuerligt uppdatera sajtens paketerbjudanden.

”Vi fick en riktigt bra layout med väldigt tydliga ingångar för kunden direkt från startsidan. Funktionen att exportera paketpriser direkt från Excel sparade oss mycket tid och förenklade avsevärt vårt arbete med sidan.” Erik Evelind, Nord-Resor

Vi tackar ödmjukast för att vi fick chansen att producera er nya webbplats!

• Media, kommunikation