Xelera, din webbyrå i Göteborg: stafettstory-tävling från WebCoast är avgjord

Stort tack till alla som medverkade i Xeleras stafettstory i samband med WebCoast 2012 i helgen som gick!

Visst kommer ni ihåg i skolan när man körde stafettberättelser? Någon skrev en mening och vek över papperet så nästa person enbart såg de avslutande orden. Utifrån de orden skulle nästa person författa en ny mening och så fortsatte man att vika papper och skriva tills papperet var slut. Det blev rätt roliga historier…

Vi på Xelera bygger webbplatser, men har insett att det egentligen bara är ett bo för våra kunders historier. Historier vi fångar och ramar in i en webbplats. Nu i helgen på WebCoast skapade vi tillsammans med er en stafettstory under #stafettstory: ”Historien om en hen som hade ett budskap att dela”. En berättelse som gick hand i hand med helgens tema kring bland annat sociala medier och informationsutbyte, för att inte nämna det faktum att WebCoast är en knytkonferens – alla deltagare bidrar så mycket eller lite de vill.

Och vinnaren är…

För att göra det hela lite mer spännande utlyste vi en tävling kring stafettstoryn. En av er som bidrog med roliga, tänkvärda eller djupa stafett-tweets har vunnit ett hudvårdspaket från Maria Åkerberg – ett ovärderligt hjälpmedel i vinnarens fortsatta arbete med sin digitala styling. Totalt producerade 18 medförfattare stafettstoryns 24 tweets.

Och vinnaren är… Åse Lundblad, @aselundblad! Stort grattis, Åse! Vi kommer att kontakta dig för att dela ut vinsten.

Läs hela stafettstoryn här nedan eller på #stafettstory på Twitter

I ett tidigare inlägg tog sig Elwira Kotowska an uppdraget att sammanfatta intrycken och de nyfunna erfarenheter från WebCoast 2012. Läs och sätt genast igång att längta efter WebCoast 2013!

Historien om en hen som hade ett budskap att dela

Det var en gång en hen med ett budskap att dela men hur skulle hen göra sig hörd? Hen tänkte fråga en vän. Men var hittar hen hen? Hen gick på Webcoast och tänkte "lunch är ett bra ställe att träffa folk". En rosa vän med gröna tår som hoppar omkring på en studsmatta, eller... En hen vill möta en vän som har en talets gåva. Men mötte en präst som kollekt ville håva, den gubben gick inte tänkte hen, jag tänker inte ge en spänn. Däremot egna erfarenheter och gott humör det ger hen gärna. Det är ju ändå Webcoasts kärna. Medan man funderar på vad man ska göra kan man slå sig ner och sjunga en visa, säger Nalle Puh. Men livet var så skönt att leva. Så jag satt kvar i min fatboy. Höll upp en skylt, "prata med mig, först till kvarn!" och så väntade jag. Piddelepom sjöng Puh o hittade svansen på Webcoast. Det gäller att vara söt som honung för att fånga bina. Jag väntade på nästa spännande session på knytkonferensen Webcoast samtidigt som jag åt godis för att få upp blodsockret, men jag blev avbruten av en man i grön tröja med surfbräda under armen. Ser jag i syne? Inte bara piggare, utan även knasig, så nu ser jag färgglada ballonger istället för ansikten. Men desto intressantare blev dagen för hen och gick vidare med sitt budskap för att skapa en lista för att röra om i grytan. I grytan hittades både det ena och det andra. Frågan är vad det smakar. Shrek har börjat surfa, och monstervågorna nalkas nu. Jag kastas upp på vågen, noterar att jag gått ner lite i vikt innan jag paddlar in mot stranden för att koppla upp mig mot Skynet. Inte anade jag att det skulle få såna konsekvenser. Skynet var fullt av mörker och inte alls den himmel jag förväntade mig. Det var då jag tog det lysande beslutet att koda om alla nollor till ettor och tvärtom. Allt för att dämpa mitt nya begär. NEJ! Begäret efter knytkonferenser, behovet av denna "drog" så lustfullt berikande ska inte dämpas – tvärtom bejakas!

Tävlande

Deltagare utan tävlan